محمودی خبر داد:

همکاری اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و وزارت کار برای ایجاد شرایط شغلی مناسب برای اتباع خارجی

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۶:۴۸:۰۴
کد خبر: ۹۵۵۴۵۹
همکاری اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و وزارت کار برای ایجاد شرایط شغلی مناسب برای اتباع خارجی
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با هشدار به اتباعی که به صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شده‌ و هم اکنون مشغول به کار هستند؛ از همکاری اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص ایجاد رسته و رشته شغلی برای پناهندگان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، در خصوص رسته و رشته شغلی اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از اتباع و مهاجرین خارجی که به صورت قانونی وارد خاک ایران شده‌اند و مشغول به کار درحرفه‌های مختلف هستند تلاش کردیم شرایطی را فراهم کنیم تا این افراد در رسته و رشته شغلی که در آن متبحر هستند پس از دریافت کارت کار فعالیت خود را ادامه دهند تا در زمان بازگشت به کشور خود بتوانند به فردی تأثیرگذار تبدیل شوند.

دبیرکمیسیون ساماندهی اتباع خارجی در ادامه افزود: در آمایش ۱۴ طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم قرار بر این شد هر کدام از اتباع در هر رشته‌ای که کار می کند چه به صورت خود اظهاری و چه به صورت راستی آزمایی مشاغل،مورد بررسی قرار بگیرند.

محمودی گفت: به این ترتیب هر کدام از اتباع با همان رسته و رشته شغلی که دارند  می‌توانند کار داشته باشند به طور مثال فردی که مشغول انجام کارهای ساختمانی است رسته شغلی این فرد می شود ساختمانی و رشته شغلی این فرد می‌شود گچ کاری یا سیمان کاری.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه ورود به کشور ایران  به صورت غیرمجاز، غیرقانونی محسوب می‌شود و عواقبی را برای این اتباع غیرمجاز دربرخواهد داشت افزود: توصیه می‌کنیم افرادی که به دنبال کار هستند مراقب باشند در دام فریب باندهای قاچاق انسان نیفتند.این شبکه های قاچاق انسان ،افراد را به بهانه اینکه برای شما موقعیت شغلی خیلی خوبی در کشور ایران فراهم کرده ایم وارد خاک کشور می‌کنند اما به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

وی گفت: متاسفانه بارها شاهد جان باختن اتباع غیر مجاز درتصادفات جاده ای بودیم و یا اینکه قاچاقچیان با وعده و وعیدهای پوشالی از اتباع میلیون ها تومان پول کلاهبرداری کرده‌اند.

دبیرکمیسیون ساماندهی اتباع خارجی افزود: اتباع می‌توانند طبق مقررات و قوانین با داشتن پاسپورت وارد خاک ایران شوند .شاید در این میان افرادی نیز حضور داشته باشند که به صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شده و اتفاقا مشغول کار نیز هستند ،این افراد باید بدانند که پس از دستگیری، برچسب متجاوز مرزی به آنها زده می شود و عواقب بعدی برای آنها گران تمام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز