معاون شهردار تهران:

خطر جدی حاشیه نشینی بارها اعلام کرده ایم / باید شورای شهر مسئول حفظ حریم شهر تهران باشد

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۸:۵۱:۲۴
کد خبر: ۹۵۵۴۸۷
خطر جدی حاشیه نشینی بارها اعلام کرده ایم / باید شورای شهر مسئول حفظ حریم شهر تهران باشد
گلپایگانی با اشاره به خطر جدی حاشیه نشینی گفت: باید شورای شهر مسؤول حفظ حریم شهر تهران باشد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ،عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران گفت: قرار نیست در حوزه حفظ حریم صرفا از وقوع اتفاقات جلوگیری کنیم بلکه گاهی وقت‌ها انجام برخی کارها خودش منجر به حفاظت از حریم می شود.

او ادامه داد: امروز می رویم در حریم شهر و اقدام به تخریب یک ملک احداث شده می کنیم در حالی که یادمان می رود که اینها منابع ملی بوده است که هر چند در مسیر نادرستی ساخته شده است اما ساخته شده و امروز موجود است.

گلپایگانی افزود: این روزها مفهوم پایتخت را به درستی مورد توجه قرار نداده ایم و فراموش کرده ایم که امروز ده درصد جمعیت کشور در یک درصد مساحت کشور ساکن شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: امروز آب چهار رودخانه را  در تهران آورده ایم و یادمان رفته است که چقدر منابع کشور در این شهر در حال مصرف است.

اوتصریح کرد: مگر می شود بین مشکلات شهر قدس و خاور شهر تفاوت قائل شد و مگر مشکلات این شهرهای اقماری را می شود نادیده گرفت و گفت وجود ندارد؟

گلپایگانی ادامه داد: در طرح جامع قرار بوده است تنها ۱۵۰ هزار نفر تا ۲۰۰ هزار نفر ساکن شوند در حالی که امروز ۸۰۰ هزار نفر در این شهر ساکن شده اند و طبیعی است که امروز سرانه های خدماتی در این محل کافی نخواهد بود.

معاون شهردار تهران افزود: بارها در جلسات متعدد با وزرای اطلاعات و شهرسازی خطر جدی حاشیه نشینی را به آنها اعلام کرده ایم و گفته ایم اگر به این خطر جدی توجه نشود گریبان کشور را خواهد گرفت.

اوگفت: یکی از زیرساختهای مورد نیاز برای پایش هر چه بهتر حریم شهر تهران همین سامانه بر خط و یکپارچه است که به نظرم از این پس اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم خواهد زد.

گلپایگانی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم بی توجهی به ماده ۹۹ قانون شهرداری ها است که باید برای اجرای آن و دستورالعملهای اجرایی آن فکر عاجلی صورت گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که شورای شهر مسؤول حفظ حریم شهر تهران باشد و این موضوع را از یاد نبریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز