در آذرماه یک‌هزار و ۱۸۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی فوت شدند

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۴:۳۰:۵۷
کد خبر: ۹۵۵۸۸۰
در آذرماه یک‌هزار و ۱۸۰ نفر بر اثر حوادث رانندگی فوت شدند
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: ‌یکهزار و ۱۸۰ نفر در آذر ماه بر اثر حوادث رانندگی جان باخته‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۷) که آمار تلفات یکهزار و ۲۶۷ نفر بود، ۶.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ براساس آمارهای موجود در سال جاری، ماه آذر در مقایسه با دیگر ماه های سال کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته و همچنین از کل تلفات حوادث رانندگی در آذر ماه امسال ۹۳۴ نفر مرد و ۲۴۶ نفر زن بودند.

در این ماه استان های تهران با ۱۲۰، فارس با ۸۲ و خوزستان با ۷۹ فوتی بیشترین و استان های خراسان شمالی با ۹ و چهارمحال و بختیاری، ایلام و اردبیل هر کدام با ۱۱ و کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی با ۱۳ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

بر اساس این گزارش، در آذر ماه آمار مصدومان حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۵ هزار و ۷۸۱ نفر بود که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۷۰ نفر مرد و هفت هزار و ۴۱۱ نفر زن بودند که آمار مصدومان این ماه در مقایسه با آذر سال قبل ۹.۱ درصد کمتر شده است.

رشد ۱.۴ درصدی تلفات تصادفات در۹ ماهه امسال

در ادامه گزارش پزشکی قانونی آمده است: در ۹ ماه گذشته آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد ۱.۴ درصدی مواجه بود که در این مدت ۱۳ هزار و ۷۰۳ نفر (شامل۱۰ هزار و۶۵۰ مرد و ۳ هزار و ۵۳ زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند در حالیکه این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۳ هزار و ۵۱۳ نفر بوده است.

در این مدت ۲۸۲ هزار و ۷۸۰ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش یافته است.

نظر شما