معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:

آموزش‌وپرورش باید از شاغل محوری به سمت شغل محوری حرکت کند/ فرآیند تبدیل هزینه به سرمایه دچار مشکل است

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۰۴:۴۰:۲۸
کد خبر: ۹۵۷۱۱۰
آموزش‌وپرورش باید از شاغل محوری به سمت شغل محوری حرکت کند/ فرآیند تبدیل هزینه به سرمایه دچار مشکل است
الهیار ترکمن گفت: آموزش‌وپرورش باید شغل محور برنامه‌ریزی و فعالیت کند اما در حال حاضر شاغل محور است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با ایجاد سرمایه در بدنه آموزش و پرورش برای افزایش بودجه داخلی این وزارتخانه به برنا گفت: در آموزش هزینه دریافت می‌شود و هزینه انجام می‌گیرد، درحالی‌که فرایند تبدیل هزینه به سرمایه دچار مشکل است و روند شکل‌گیری سرمایه انسانی در آموزش‌وپرورش ملموس نیست.

او با اشاره به اینکه جامعه‌شناسان و اقتصاددانان معتقدند آموزش‌وپرورش منافع اجتماعی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌ها به سمت مدارس غیردولتی و مافیای کنکور برای دریافت کیفیت آموزشی می‌روند و در چنین شرایطی بیشتر منافع فردی در نظر گرفته می‌شود.

الهیار ترکمن افزود: بی‌ثباتی مدیریتی باعث شده غلبه راه‌حل‌های موقت به‌جای راه‌حل‌های اساسی افزایش پیدا کند و علت مسائل و مشکلات گم‌ شده است لذا در تعریف مسئله دچار مشکل هستیم چراکه نشانه‌های مشکل را به‌جای مشکل می‌گیریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش باید از شاغل محوری به سمت شغل محوری حرکت کند، توضیح داد: آموزش‌وپرورش باید شغل محور برنامه‌ریزی و فعالیت کند اما در حال حاضر شاغل محور است.

الهیار ترکمن تاکید کرد: به علت عدم هماهنگی کامل بین قوایی که در کار اجرا و قانون‌گذاری و در برخورد با مسائل آموزش‌وپرورش وجود دارد، باعث شده است تا آموزش‌وپرورش قربانی این عدم هماهنگی بین دو قوه مورد اشاره شود.

او در پایان عنوان کرد: در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع با سیاست‌گذاری‌ها و محدودیت‌های خارج از وزارت آموزش‌وپرورش مواجه هستیم که در بسیاری از موارد ما را مسئول این سیاست‌گذاری‌ها می‌دانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز