معاون کمیته امداد:

۱۷۰ هزار شغل در راه است

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۱۱:۱۳:۲۶
کد خبر: ۹۵۷۶۵۷
۱۷۰ هزار شغل در راه است
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای تحقق چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای سال آینده کمیته امداد، در صورت تصویب صحن علنی مجلس و حمایت دولت ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، با بیان این مطلب افزود: براساس تصویب کمیسیون تلفیق، مجلس شورای اسلامی در چارچوب تبصره ۱۶ بودجه چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای سال ۹۹ کمیته امداد در نظرگرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که دولت چگونه می ‌واند از اجرای این‌گونه طرح‌های کمیته امداد حمایت کند، گفت: در حالی که پیشنهاد کمیته امداد برای اجرای این طرح چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، پیشنهاد دولت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مطرح شده که از دولت خدمتگذار می‌خواهیم در صورت تصویب صحن علنی مجلس آنان نیز با مبلغ پیشنهادی کمیته امداد مخالفت نکرده و حمایت کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه برای تحقق مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشنهادی در قالب ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی، افزود: براساس اقدامات کارشناسی شده، منابع اعتبارات مذکور در شبکه بانکی کشور موجود است و اگر این دو اتفاق خیر به انجام برسد، کمیته امداد می‌تواند در رفع معضل بیکاری کشور گام‌های موثری بردارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد(ره) افزود: درحالی که براساس برنامه پنج ساله ششم کل کشور تعهد ایجاد فرصت شغلی توسط کمیته امداد سالی ۷۰ هزار فرصت در نظر گرفته شده اما در صورت تصویب مجلس و حمایت دولت سال آینده ۱۷۰ هزار فرصت شغلی حتی قدری فراتر نیز می‌توانیم، ایجاد کنیم.

امسال تاکنون ۱۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است

عبدالملکی همچنین در خصوص اقدامات امسال گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با پرداخت سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته با بیان اینکه از این مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از محل پرداخت شبکه بانکی و مابقی توسط کمیته امداد تامین شده است، افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود از سال ۷۴ تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق برنامه اشتغال کمیته امداد در کشور ایجاد شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد آن مربوط به سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ بوده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضرمعادل ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان برای ایجاد یکصد هزار فرصت شغلی پرونده آماده در شبکه بانکی کشور موجود است که به لحاظ قانونی منابع آن نیز تصویب شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد(ره)  تاکید کرد: اگر شبکه بانکی کشور تا قبل از پایان سال‌جاری به تعهداتی که قانونا به عهده دارد و براساس قانون اشتغال پایدار روستایی و قانون بودجه سال ۹۸ به صورت کامل به آن عمل کند امسال می توانیم بسیار فراتر از ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

عبدالملکی تصریح کرد: در این ارتباط از دولت خدمت گذار می خواهیم با ابلاغ به بانک مرکزی و دستور به شبکه بانکی کشور در قالب قانون بودجه ایجاد اشتغال پایدار روستایی به منابعی که برای این امر در نظر گرفته شده تحقق یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز