با این ویتامین‌ها پوست خود را جلا دهید

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۷:۲۱:۲۵
کد خبر: ۹۵۸۱۹۸
با این ویتامین‌ها پوست خود را جلا دهید
ویتامین آ، یک ویتامین کلیدی برای حفظ سلامت پوست است و منجر به تعمیر بافت های حیاتی پوست می شود. اگر دچار کمبود این ویتامین باشید، پوستتان خشک و پوسته پوسته خواهد شد. ویتامین آ مورد نیازتان را روزانه از طریق سیب زمینی شیرین، هویج، سبزیجات برگ دار، به دست بیاورید. آکادمی درماتولوژی آمریکا نیز اعلام کرده زمانی که لوسیون های حاوی ویتامین آ، بر روی پوست استفاده می شود، از تشکیل چین و چروک، پیشگیری کرده و نجر به کنترل آکنه می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اگر شما پوستی سالم داشته باشید، ظاهری بهتر خواهید داشت. یک پوست ظریف و نرم، به راحتی از یک پوست زمخت و خشن قابل تشخیص است. مواد غذایی مصرفی شما، تاثیر بسزایی در کیفیت و ظاهر پوست تان دارند.

رژیم غذایی با غذاهای فرآوری شده به پوست شما احساس چرب بودن و یا تغییررنگ دادن را می دهد. اما بدن هایی که از غذاهای حاوی تمامی ویتامین های توصیه شده تغذیه می کنند همیشه ظاهری سالم تر دارند. اما چه ویتامین هایی مورد نیاز پوست شما است و آنها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟

ویتامین آ: ویتامین آ، یک ویتامین کلیدی برای حفظ سلامت پوست است و منجر به تعمیر بافت های حیاتی پوست می شود. اگر دچار کمبود این ویتامین باشید، پوستتان خشک و پوسته پوسته خواهد شد. ویتامین آ مورد نیازتان را روزانه از طریق سیب زمینی شیرین، هویج، سبزیجات برگ دار، به دست بیاورید. آکادمی درماتولوژی آمریکا نیز اعلام کرده زمانی که لوسیون های حاوی ویتامین آ، بر روی پوست استفاده می شود، از تشکیل چین و چروک، پیشگیری کرده و نجر به کنترل آکنه می شود.

ویتامین ب: موجود در غذاهایی مانند بلغور جو، برنج، تخم مرغ، موز است. ویتامین ب کمپلکس حاوی مواد مغذی مانند بیوتین برای استحکام ناخن ها و سلامت سلول های مو است. کمبود ویتامین ب می تواند منجر به ریزش مو یا درماتیت شود. کرم های م وضعی و پمادهای حاوی ویتامین ب منجر به آبرسانی به پوست و درخشش آن می شوند. برخی از این کرم ها نیز خاصیت ضد التهابی برای پوست دارند.

ویتامین ث: میوه های خانواده مرکبات، سبزیجات، فلفل و گل کلم را فقط برای کاهش طول مدت سرماخوردگی استفاده نکنید، چون ویتامین ث موجود در آن ها به تشکیل کلاژن در پوست نیز کمک می کند. ویتامین ث همچنین می تواند منجر به کاهش چین و چروک، بهبود بافت پوست و کاهش آسیب های پوستی شود.

ویتامین ای: برای رفع خشکی پوست و ترمیم اثرات زخم ها و خراش ها، از این ویتامین بر روی پوست خود استفاده کنید. برای داشتن پوستی نرم و صاف، سعی کنید آجیل، زیتون و اسفناج، که سرشار از این ویتامین هستند را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. این ویتامین نه تنها به داشتن پوستی نرم به شما کمک می کند بلکه باعث می شود موهایی محکم تر با درخششی خاص را از آن خود کنید. پیشنهاد می شود برای از بین بردن اثرات زخم های قدیمی از مالیدن روغن های حاوی ویتامینEبر روی آنها دریغ نکنید.

ویتامین کا: ویتامین کا می تواند بهترین راه حل برای بهبود پوست هایی با جوشهای تیره و کبودی باشد. برای محو کردن این تیرگی ها و چین و چروک ها به دنبال کرم های حاوی این ویتامین باشید. گرچه رژیم های غذایی حاوی ویتامین کا، به رفع کمبود این ویتامین کمک می کنند ولی بهترین راه برای تامین آن، استفاده موضعی پماد و یا کرم های حاوی این ویتامین است.

نظر شما