رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

هیچ کشوری برابر انتقال ویروس کرونا مصون نیست/ افراد بالای ۶۰ سال مراقبت بیشتری داشته باشند

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۰:۲۴:۴۰
کد خبر: ۹۵۹۲۷۸
هیچ کشوری برابر انتقال ویروس کرونا مصون نیست/ افراد بالای ۶۰ سال مراقبت بیشتری داشته باشند
گویا گفت: باید توجه داشت هیچ کشوری مصون از این بیماری نیست و این ویروس می‌تواند مانند بسیاری از کشورها به کشور ما نیز سرایت کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد‌مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص افزایش استرس در میان مردم در پی احتمال انتقال ویروس کرونا به کشور، گفت: باید توجه داشت هیچ کشوری مصون از این بیماری نیست و این ویروس می‌تواند مانند بسیاری از کشورها به کشور ما نیز سرایت کند. 

او ادامه داد: برخی فکر می‌کنند می‌توان درهای کشور را بست و از بروز این بیماری به این شیوه جلوگیری کرد. اما این تفکر ناصحیح است و هیچ کشوری نمی‌تواند مدعی شود با انجام این روش توانسته از بروز بیماری جلوگیری کند.

گویا با تاکید بر اینکه مهمترین کار در این زمینه این است که کاری کنیم تا در صورت بروز این بیماری تعداد کمتری از مردم مبتلا شوند، ادامه داد: خوشبختانه وزارت بهداشت در این زمینه آموزش‌های مداومی را به مردم می‌دهد. شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، دست ندادن و روبوسی نکردن، رعایت آداب تنفسی و غیره از جمله مواردی است که می‌توان با رعایت آن از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد و در سطح جامعه کنترل مطلوبی بر این اتفاق داشت.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این ویروس واکسن و داروی اختصاصی ندارد، عنوان کرد: برنامه وزارت بهداشت برابر ویروس کرونا آموزش و اطلاع رسانی به مردم است تا مردم راه‌های انتقال این بیماری را بدانند و اصول بهداشتی رعایت کنند.

او در پاسخ به این سوال که چه افرادی بیشتر در معرض این بیماری هستند، بیان کرد: سالمندان بالای ۶۰ سال و افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند که باید نسبت به سایرین به بهداشت فردی و اجتماعی خود توجه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز