برای گرفتن عکس‌های خوب ،کجا برویم؟

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۹:۱۹:۵۲
کد خبر: ۹۵۹۴۸۶
برای گرفتن عکس‌های خوب ،کجا برویم؟
با وجود جاذبه‌های متعددی که در ایران وجود دارد، برخی از آن‌ها به‌لحاظ بصری چنان زیبا هستند که گردشگران برای گذاشتن عکس‌ آن‌ها در صفحه‌های اینستاگرام خود، گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایران، سرزمینی با مساجد باشکوه، سقف‌های خیره‌کننده و کاشی‌کاری‌های چشم‌نواز و تاریخی غنی است. در میان این شگفتی‌های معماری و روستاهای جذابی که خبری از مدرنیته و پیشرفت در آن‌ها نیست، جاهای دیدنی و هیجان‌انگیزی پنهان شده است که بهترین گزینه برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی به حساب می‌آیند.

برج آزادی

برج آزادی

برج آزادی، به‌عنوان نماد تهران، به محل معروفی برای گردشگران تبدیل شده است تا با گذاشتن عکسی در اینستاگرام، ورود خود به ایران را نشان دهند. شهرت این محل برای عکاسی به‌حدی است که حتی مجسمه‌ای مشغول گرفتن سلفی در جلوی این برج، وجود دارد. پس از آنکه از زوایای مختلف برج آزادی عکس گرفتید، با بالارفتن از پله‌های داخل برج، به تماشای منظره شلوغ و پرازدحام اطراف میدان بنشینید.

مسجد امام

مسجد امام

عکاس: کاظم قانع

جاهای دیدنی‌ مثل مسجد امام به احتمال زیاد، یکی از دلایلی بوده‌اند که اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام به وجود آمده‌اند. گنبدهای باشکوه، طاق‌های متقارن و طیف وسیعی از رنگ‌های آبی، همگی گزینه‌های متعددی برای عکاسی پیش روی شما می‌گذارند.

  • آدرس: اصفهان، ضلع جنوبی میدان نقش جهان

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو به‌لطف نقاشی‌های دیواری، تالار موسیقی و چشم‌اندازی عالی به میدان نقش جهان، بی‌شک محلی فوق‌العاده برای عکاسی به شمار می‌رود. پله‌های موزاییکی این مجموعه نیز از دیگر گزینه‌های معرکه برای ثبت لحظات فراموش‌نشدنی است.

  • آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان

حمام سلطان امیر احمد

حمام سلطان امیر احمد

با وجودی که می‌توانید عکس‌های جذابی از فضای داخلی حمام سلطان امیر احمد بگیرید؛ اما حتما سری به پشت‌بام این مجموعه نیز بزنید که گویی مملو از سفینه‌های فضایی کوچک است؛ هرچند که این برآمدگی‌ها، بخشی از معماری سقف هستند که امکان ورود نور به داخل سازه را فراهم می‌کنند.

  • آدرس: کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک

بی‌شک ایرانگردی بدون بازدید از مسجد نصیرالملک کامل نمی‌شود. شیشه‌های رنگی، فرش‌های ایرانی و کاشی‌کاری‌های صورتی، دست‌به‌دست هم داده و فضایی فوق‌العاده برای عکاسی خلق کرده‌اند. صبح را برای دیدن این مسجد انتخاب کنید؛ زمانی که نور خورشید از پنجره‌های رنگی به داخل می‌تابد و محیطی جادویی همچون شهرفرنگ به وجود می‌آورد.

  • آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان

خانه تاریخی بروجردی

خانه بروجردی

سقف گنبدی خانه تاریخی بروجردی، یکی از باشکوه‌ترین شاهکارهای معماری ایران به شمار می‌رود. اگر به پشت‌بام حمام سلطان امیر احمد رفته باشید، می‌توانید چشم‌اندازی از بیرون این خانه را به نظاره بنشینید.

  • آدرس: اصفهان، کاشان، محله سلطان میر احمد، خیابان علوی

ابیانه

ابیانه

روستای ۱۵۰۰ ساله‌ی ابیانه در اصفهان، به‌خاطر خانه‌های خشتی قرمزرنگ و جمعیت سال‌خورده‌اش شهرت دارد. با قدری کوهنوردی در کوه‌های اطراف این روستا می‌توانید چشم‌اندازی از کل ابیانه را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

کاخ گلستان

کاخ گلستان

در کاخ گلستان، سقف‌های آینه‌کاری زیبایی وجود دارد؛ اما در این کاخِ متعلق به عصر قاجار، کاشی‌کاری‌های نقاشی‌شده‌ی چشمگیری به چشم می‌خورد که نه‌تنها تماشای آن‌ها لذت‌بخش است، بلکه پس‌زمینه‌ای عالی برای سلفی به حساب می‌آیند.

  • آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

برج میلاد

برج میلاد

برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر، ششمین برج بلند دنیا به شمار می‌رود و از همین رو، جادادن این سازه‌ی زیبا در قاب دوربین دشوار است. در هر صورت پس از عکاسی از نمای بیرونی آن می‌توانید با آسانسور به سکوی تماشای بالای برج بروید و به تماشای شهر پرازدحام و چشم‌نواز تهران بپردازید.

  • آدرس: برج میلاد در میان بزرگ‌راه‌های شیخ فضل‌الله، همت، حکیم و چمران واقع شده است.

پل خواجو

پل خواجو

قدم‌زدن روی پل خواجو، داستان‌های هزارویک شب را در ذهن تداعی می‌کند؛ به‌خصوص که در همین حین، صدای جریان آب به گوش می‌رسد و شعرخوانی‌ اهالی در میان طاق‌های آجری طنین‌انداز می‌شود.

  • آدرس: اصفهان، پل خواجو
نظر شما