انتشار بدافزارها با سوءاستفاده کرونا

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۱۷:۴۷:۴۵
کد خبر: ۹۵۹۴۹۴
انتشار بدافزارها با سوءاستفاده کرونا
هکرها با سوءاستفاده از هراسی که ویروس کرونا در دل مردم ایجاد کرده، به انتشار بدافزار و فایل های مخرب روی آورده اند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ متخصصان موسسه امنیتی IBM X-Force از حملات سایبری جدیدی خبر داده اند که در آن هکرها ایمیلی را به قربانیان خود ارسال کرده و مدعی نفوذ کرونا ویروس به کشور می شوند. در این ایمیل فایل هایی قرار دارد که ظاهرا حاوی اسناد راهنما در مورد ویروس کرونا است اما در واقع آلوده بوده و به محض دانلود شروع به نصب بدافزار Emotet می کند.

این بدافزار نه تنها اجازه سرقت اطلاعات مهم کاربر را به هکر می دهد بلکه امکان انتقال فایل های خطرناک از جمله باج افزار را به سیستم قربانی فراهم می سازد. این حملات نخستین بار در ژاپن روی داده اما IBM با انتشار گزارشی در مورد استفاده از این روش در کشورهای دیگر نیز هشدار داده است:

روش جدید هکرها برای نصب Emotet به خاطر شیوع ویروس کرونا و هراسی که از آن ایجاد شده شانس موفقیت بسیاری بالایی دارد. احتمالا در آینده از این راهکار در کشورهای دیگر هم استفاده خواهد شد.

ویروس کرونا

هکرها پیش از این هم از رویدادهای مهم دیگری نظیر هالووین و کریسمس برای انتشار بدافزار Emotet بهره برده اند. مهاجمان سایبری حتی از رویدادهای کم اهمیت تر نظیر انتشار کتاب ادوارد اسنودن هم در این راستا سواستفاده کرده بودند. یکی از معروف ترین قربانیان Emotet «میراکل سیستمز»، از پیمانکاران دولت آمریکا بود که سال گذشته متحمل خسارت های بسیاری شد.

علاوه بر این شرکت کاسپرسکی هم در مورد دسته دیگری از حملات هشدار داده که در آنها نیز فایل های مخرب در قالب راهنمای ویروس کرونا توزیع می شود. به گفته کمپانی روس در این روش از فایل های PDF، اسناد ورد و MP4 با نام های فریبنده در مورد ویروس مذکور استفاده می شود.

نظر شما