رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران:

خانه های زیادی از مردم در پایتخت فریز شده است/ میراث و شهرداری به‌گونه‌ای رفتار نکنند تا مردم را در بحران قرار بدهند/ مردم را به حفظ میراث علاقمند کنیم

۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۰۵:۱۰:۵۸
کد خبر: ۹۶۰۳۷۴
خانه های زیادی از مردم در پایتخت فریز شده است/ میراث و شهرداری به‌گونه‌ای رفتار نکنند تا مردم را در بحران قرار بدهند/ مردم را به حفظ میراث علاقمند کنیم
حسن خلیل‌آبادی ضمن انتقاد از فریز برخی خانه‌های فرسوده در محدوده میراث فرهنگی، گفت: میراث فرهنگی و شهرداری باید به گونه ای رفتار کنند که مردم دچار بحران اقتصادی و زیستی نشوند ولی متاسفانه خانه های زیادی در پایتخت وجود دارند که فریز شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانه‌های زیادی در محدوده‌های مختلف تهران فریز هستند، یعنی امکان ساخت و ساز و نوسازی ندارند. این خانه ها معمولا در بافت فرسوده هستند و خطر جانی صاحبان آن را تهدید می‌کند. این در حالی است که بر اساس برخی شنیده‌ها، برخی محدوده‌های پایتخت به حوزه میراثی اضافه شده است و مردم را برای نوسازی و بازسازی نگران کرده است.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، در این رابطه گفت: میراث گاهی جایی را منطقه میراثی اعلام می‌کند. البته باید دلایلی مانند رویداد تاریخی، ساختمان تاریخی و سابقه محله برای میراثی دانستن وجود باشد.

او افزود: اما اگر به یکباره جایی را فریز کنند نه میراث فرهنگی را حفظ کردیم و هم آنکه مردم را ناراضی می‌کنیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید مشارکت مردم در حفظ میراث، روشن باشد و به گونه‌ای باشد تا مردم به حفظ میراث علاقمند باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این گونه بین مردم و میراث تقابل ایجاد می‌شود و باعث می‌شود مردم تقابل کنند.

خلیل‌آبادی با اشاره به برخی اقدامات در شهر ری، گفت: البته در شهر ری و اطراف چشمه علی و برج طغرل مردم نمی‌توانند بسازند و ناراضی هستند.

او در پاسخ به این سوال برخی از این خانه‌ها در بافت فرسوده قرار دارد و شهرداری چه تمهیداتی برای حمایت از صاحبان خانه‌های بافت فرسوده که در بافت میراثی قرار دارند در نظر گرفته، گفت: برخی از این خانه‌ها در بافت فرسوده است و ناپایدار است. می‌دانم که میراث و شهرداری به گونه‌ای رفتار کنند که مردم اذیت نشوند و دچار بحران اقتصادی و زیستی نشوند ولی متاسفانه خانه‌های زیادی در پایتخت داریم که فریز شده‌اند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، محلات ظهیر آباد و ابن بابویه و اطراف حرم همگی فریز هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: میراث یکسری مقررات دارد که در شورای مختص خود به تصویب می‌رسانند و باید حوزه شهرسازی مقاومت و از مردم حمایت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز