رویدادهای مهم اجتماعی هفته؛

کرونا هر روز بیشتر قربانی می‌گیرد/ هواپیما همچنان حادثه می‌آفریند/ گروگانگیری در قلب تهران/ قاچاقچیان حرفه‌ای دریا را شخم زدند

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۲۳:۲۱:۲۱
کد خبر: ۹۶۰۶۵۹
کرونا هر روز بیشتر قربانی می‌گیرد/ هواپیما همچنان حادثه می‌آفریند/ گروگانگیری در قلب تهران/ قاچاقچیان حرفه‌ای دریا را شخم زدند
هفته گذشته همراه بود با اخبار عجیب و تکرار شونده در طول هفته به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخش های از اخبار مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

خبر مالی هفته: یارانه

براساس مصوبه هفته گذشته کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از سال آینده با ترکیب یارانه نقدی و معیشتی، یارانه واحدی به مشمولان پرداخت می‌شود که رقم آن درمجموع به ۷۲ هزار تومان می‌رسد.

ثبت نام هفته: کنکور

کنکور سال ۱۳۹۹ پنجاهمین دوره کنکور کشور است و ثبت‌نام برای این آزمون از ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه آغاز تا پنجشنبه ۲۴ بهمن ادامه دارد.

خبر خوب: خدمات رایگان

رئیس کمیسیون حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه از ارائه خدمات رایگان حقوقی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

حرفه‌ای‌های هفته: قاچاقچیان سوخت

فرمانده دریابانی استان هرمزگان از شناسایی 5 شبکه انتقال خط لوله سوخت قاچاق به طول 20 کیلومتر در ساحل روستای «کلاهی» شهرستان میناب خبر داد.

این فرمانده تصریح کرد: قاچاقچیان خطوط لوله را در زیر ماسه‌ها و آب دریا جاسازی و از آن طریق سوخت را از ساحل به دریا و شناورهای متخلف انتقال می‌دادند که مرزداران با هوشیاری، توانستند 4 شبکه لوله‌کشی شده را با تجهیزات و یک دستگاه بیل مکانیکی از زیر ماسه‌ها و آب‌های دریا بیرون بکشند.

خبر دردناک هفته: ادامه‌ معضلات سیستان و بلوچستان

برخی راه‌های استان سیستان و بلوچستان بر اثر سیل از 26 روز پیش تاکنون مسدود شده است. عباس شعبانی گفت: ۲۰ دستگاه راهداری در حال بازگشایی مسیرها هستند، اما به علت باتلاقی بودن زمین، بازگشایی جاده‌ها به کندی است.

وی افزود: به احتمال زیاد راه این روستاها تا روز شنبه هفته آینده قابل دسترسی باشد.

دستگیری هفته: توهین‌کنندگان به قومیت‌ها

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس از دستگیری عاملان انتشار کلیپی با مضمون توهین به قومیت‌ها در بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتور خبر داد.

گفتنی است با توجه به انتشار کلیپی با مضمون توهین به قومیت‌ها در بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتور با پیگیری‌های صورت گرفته ۴ نفر عامل انتشار این کلیپ شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بحران ادامه‌دار: کرونا

تلویزیون دولتی چین بامداد سه‌شنبه 15 بهمن ماه گزارش داد: شمار قربانیان ویروس کرونا در استان «هوبی» به ۴۱۴ نفر افزایش یافت که بدین ترتیب شمار کل قربانیان به این ویروس در این کشور به ۴۲۶ نفر رسید.

این شبکه همچنین اعلام کرد ۲ هزار و ۳۴۵ نفر دیگر نیز به کرونا مبتلا شده و شمار مبتلایان در هوبی به ۱۳ هزار و ۵۲۲ نفر افزایش یافته است.

به گفته مقام‌های بهداشتی در چین ۱۰ هزار و ۹۹۰ بیمار در هوبی بستری شده‌اند که حال ۵۷۶ نفر آنها وخیم است.

در مجموع بیش از ۱۹ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اتفاق تکرار شونده هفته: باز هم هواپیما

در پی مشکلات حل نشده و فراوانی که طی هفته گذشته در ناوگان حمل و نقل هوایی کشور به وجود آمد،  شاهد خبرهای عجیب و غریبی بودیم. از جمله این خبرها می‌توان به خارج شدن هواپیما از باند، فرود در فرودگاهی غیر از مقصد مورد نظر و ...  اشاره کرد.

به عنوان نمونه روز شنبه دوازدهم بهمن ماه شاهد خروج هواپیما از باند فرودگاه کرمانشاه بودیم که خوشبختانه به هیچ یک از سرنشینان این هواپیما آسیبی نرسید. هنور در شوک این خبر بودیم که گزارشاتی مبنی بر فرود هواپیمای دیگر در مقاصدی غیر از مقصد مورد نظر سرنشینان مخابره شد، برای مثال پرواز تبریز به استانبول در تهران بر زمین نشست، پرواز رامسر به تهران و همچنین نوشهر به تهران در فرودگاه یزد بر زمین نشست!

استرداد هفته: بازگشت دانشجویان ایرانی

کیانوش جهانپور، روز چهارشنبه 16بهمن از بازگشت کاروان دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم ⁧ووهان⁩، با پرواز اختصاصی ایران خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی ها و اقدامات اولیه در محلی از پیش تعیین شده در نزدیکی فرودگاه، تحت مراقبت های بهداشتی به محل اسکان و ⁧قرنطینه⁩ اعزام شدند.

گانگستر هفته: پسر عاشق پیشه!

پسری 35 ساله از خانمی که در قنادی واقع در خیابان استاد معین مشغول به کار است خواستگاری می‌کند و بعد از شنیدن جواب رد از سوی این خانم ، به داخل آن قنادی می‌رود و او را به گروگان می‌گیرد.

این جوان برای گروگان‌گیری از 2 کلت کمری استفاده کرده است.

در نهایت پس از حدود یک ساعت از این ماجرا فرد گروگان‌گیر خودش را تسلیم پلیس کرد و گروگان رهایی یافت.

پیش‌بینی هفته: گرما در راه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا در غرب و شمال کشور گفت: سامانه بارشی جدیدی طی روز جمعه (۱۸ بهمن‌ماه) به کشور وارد می‌شود.

مفقودان هفته: کولبران

شنبه 12بهمن ماه 16 نفر از کولبران این منطقه در ارتفاعات برفگیر سرشیو شهرستان گرفتار شدند که با توجه به تلاش‌های انجام شده 14نفر از این تعداد بازگشتند و دو نفر همچنان مفقود بودند که در پیگیری این اتفاق یک جسد متعلق به یکی از آن دو نفر پیدا شد و در اخبار تکمیلی خبر رسید شخص دیگر به کشور عراق مراجعه کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز