تمام سربازان مهارت فنی و حرفه‌ای یاد می‌گیرند

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۱:۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۶۰۸۵۶
تمام سربازان مهارت فنی و حرفه‌ای یاد می‌گیرند
مسئول قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ، گفت : تا سال ۱۴۰۱ تمامی سربازان زیرپوشش آموزش مهارت شغلی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار سید مهدی فرحی روز پنجشنبه در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : با دستور مقام معظم رهبری و ریاست نیروهای مسلح  قرارگاه مهارت آموزی سربازان تشکیل شد.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه نیمی از سربازان از جامعه تحصیلکرده دانشگاهی هستند حضور ۲ ساله آنها در خدمت سربازی فرصت مناسبی برای فراگیری مهارت شغلی به شمار می رود .

مسول قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت : سال ۱۳۹۶ در سال نخست تشکیل این قرارگاه یکصد هزار سرباز تحت پوشش اموزش های مهارتی قرار گرفتند .

وی افزود : در ادامه در سال گذشته ۱۶۴ هزار سرباز زیر پوشش این آموزش ها قرار گرفتند و امسال نیز ۲۰۰ هزار سرباز در این دوره های آموزشی قرار دارند.

به گفته سردار فرحی با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان های مرتبط گواهینامه رسمی مهارتی اعطا می شود تا پس از خدمت سربازی مدرکی مبنی بر داشتن مهارت در اختیار داشته باشند.

وی گفت : در حال حاضر ۲۲ دستگاه و نهاد از جمله جهاد کشاورزی ، فنی و حرفه ای ، ورزش و هلال احمر طی توافقنامه ای که با آنها بسته شد در اجرای این برنامه همکاری می کنند .

مسول قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح اضافه کرد : با هماهنگی هایی که با بانک های رسالت و انصار ، معاونت اشتغال وزارت کار و بیمه صورت گرفته  به سربازان مهارتی تسهیلات اشتغال پرداخت شود .

نظر شما