رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

تا پایان سال مدارس خشتی و گلی برچیده خواهد شد/ ۱۰۰۶ مدرسه غیراستاندارد حذف می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۰:۵۶:۵۵
کد خبر: ۹۶۱۱۳۷
تا پایان سال مدارس خشتی و گلی برچیده خواهد شد/ ۱۰۰۶ مدرسه غیراستاندارد حذف می‌شود
رخشانی‌مهر گفت: تا پایان سال جاری یک هزار و 15 پروژه آموزشی با اعتباری به میزان1400 میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهرالله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به این که هر مدرسه‌ای که توسط سازمان نوسازی احداث شده، با امکانات مناسب و به‌روز است، گفت: اغلب تجهیزات کلاس‌های ما به خصوص مدارس قدیمی، فرسوده است که باید جایگزین شود. 

او با بیان این که استان‌ها اعتبار مورد نیاز مدارس قدیمی را از محل منابع استانداری تامین می‌کنند، افزود: این اعتبارات کافی نبود و بنابراین از محل اعتباراتی که به سازمان نوسازی اختصاص دارد برنامه‌ریزی کردیم تا ۱۰۰۶ مدرسه خشتی و گلی در کشور حذف شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال بود که بنا بود تا مهر امسال تمامی مدارس خشتی و گلی برچیده شود ولی اکنون برخی از مدارس همچنان ناایمن هستند، عنوان کرد: مدارس خشت و گلی همه استان‌ها تا مهر ۹۸ جمع‌آوری شد، به جز سیستان و بلوچستان که در مهر ۹۸ حدود ۱۷۴ مدرسه خشتی وگلی در آنجا باقی مانده بود. برای این ۱۷۴ مدرسه هم استان‌های معین انتخاب کردیم تا مدارس خشت و گل این استان هم جمع‌آوری شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه مدارس خشت و گلی که مالکیت آن برای مردم است کاری نداریم و آن‌هایی که متعلق به دولت است، جمع‌آوری خواهند شد، توضیح داد: تا پایان سال جاری یک هزار و 15 پروژه آموزشی با اعتباری به میزان1400 میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

نظر شما