پدر ماساژدرمانی کلاهبردار از آب در آمد

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۸:۴۵:۲۰
کد خبر: ۹۶۱۳۹۱
پدر ماساژدرمانی کلاهبردار از آب در آمد
مردی که با ادعای ماساژدرمانی افراد را فریب داده و دو میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زنی نوزدهم فروردین‌ماه به همراه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری، برای شناسایی و دستگیری متهم از شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه هشت تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد.

این زن به کارآگاهان گفت: مدتی پیش در فضای مجازی با تبلیغات شخصی که خود را پدر ماساژ ایران می‌نامید مواجه شدم. او عکس‌هایی از برگزاری سمینار در شهرهای مختلف و حتی چندین کلیپ از نمونه برنامه‌های پخش‌شده در شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی را که به‌عنوان استاد مدعو در رابطه با ماساژ و مقوله انرژی‌درمانی در آنها شرکت کرده بود در صفحه شخصی‌اش بارگذاری کرده بود.

شاکی ادامه داد: پس از پرداخت هزینه شرکت در سمینار به حساب بانکی‌ای که این فرد اعلام کرده بود، به محل برگزاری مراجعه کردم. با پایان کلاس آموزشی، او به همه حاضران که تعداد کثیری بودند قول اعطای مدرک مربیگری ماساژ را داد، ولی به من پیشنهاد همکاری و سرمایه‌گذاری درخصوص برگزاری همین نمونه سمینارها در خارج از کشور را ارائه کرد و مقرر شد در سود حاصله شریک باشیم. به‌این‌ترتیب مبلغ 90 میلیون تومان را به حساب دو نفر به نام‌های شیرین و میلاد واریز کردم، اما پس از مدتی متوجه فریب‌کاری این فرد شده و درخواست کردم وجه پرداختی را پس بدهد، اما او بعد از مدتی متواری شد. نام متهمی که این زن از او شکایت داشت برای کارآگاهان آشنا بود و آنها سوابق قبلی این فرد را به یاد آوردند. به‌محض استعلام، مشخص شد این فرد همان شخصی است که در سال 1396 نیز در پرونده‌ای به اتهام کلاهبرداری از خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اُتیسم و وعده درمان آنها با ماساژ دستگیر، اما پس از مدتی متواری شده بود. این متهم پرونده دیگری هم در رابطه با ماساژدرمانی با شش شاکی در یکی دیگر از شعب در حال رسیدگی داشت که با فرار متهم ناتمام مانده بودند.

در ادامه افرادی که پول به حساب آنها منتقل شده بود، احضار و در تحقیقات پلیسی مشخص شد آنها نیز فریب وعده‌های دروغین متهم را خورده‌اند، به‌نحوی‌که نه‌تنها پول، بلکه مشخصات حساب و کارت بانکی متصل به آن را در اختیار متهم قرار داده‌اند و آنها نیز در زمره شاکیان قرار دارند.

کارآگاهان موفق شدند با انجام تحقیقات گسترده و ردزنی‌های پی‌در‌پی متهم را با همکاری پلیس فرودگاه هنگام ورود به کشور دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند. متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری اعتراف کرد و با دستور قضائی روانه زندان شد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت، با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کلاهبرداری صورت‌گرفته تاکنون 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما