معاون برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش:

دانشجومعلمان طبق قانون عیدی ندارند

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۹:۴۶:۰۹
کد خبر: ۹۶۱۴۳۱
دانشجومعلمان طبق قانون عیدی ندارند
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانشجومعلمان به دلیل اینکه اشتغال به‌کار ندارند به آن‌ها عیدی تعلق نمی‌گیرد ولی در تلاش هستیم معوقات را تا پایان سال واریز کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی اللهیار ترکمن، درباره تعلق عیدی به دانشجومعلمان گفت: دولت میزان و نحوه پرداخت عیدی کارکنانش را هرساله طبق مصوبه‌ای مشخص و ابلاغ می‌کند و در آن قیدشده که ملاک، اشتغال به خدمت تمام‌وقت است و هرچقدر از میزان اشتغال آن‌ها کم شود از عیدشان نیز کسر می‌شود. سؤال این است که آیا دانشجو معلمان مشغول به تحصیل‌اند یا مشغول به کار؟ بر اساس قانون متعهدین به خدمت، دانشجو معلمان را رسمی کرده‌ایم ولی آن‌ها اشتغال به کار ندارند بلکه مشغول تحصیل هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: بنابراین نمی‌توانیم عیدی به این گروه بپردازیم. یکی از نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح و به انتظاری برای دانشجو معلمان تبدیل کرده است، اما ما به‌تنهایی قادر نیستیم این کار را انجام دهیم. البته استعلام کرده‌ایم ولی تا زمانی که مجوزهای قانونی در دسترس آموزش‌وپرورش نباشد نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. در پاسخ به استعلام از سازمان اداری و استخدامی، آن‌ها هم اعلام کردند که حتماً اشتغال به کار تمام‌وقت باید برای پرداخت عیدی وجود داشته باشد.

دلسوزی نمایندگان مجلس در تمام عملکردشان باشد

الهیار با بیان اینکه از نمایندگان مجلس گلایه داریم، گفت: اگر نمایندگان در این برهه زمانی، دلسوزی دارند باید این دلسوزی در تمام عملکردشان باشد. اخیرا گزارشی از کمیسیون تلفیق بودجه دیدم که در بند الحاقی به تبصره ۹، تمامی درآمدهای اختصاصی تمامی دانشگاه‌ها و حتی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت کار را از اجرای قانون متوازن، مستثنا کرده‌اند اما توجهی به آموزش‌وپرورش نشده است. اگر نمایندگان قرار است برای آموزش‌وپرورش دلسوزی کنند باید به سمتی حرکت کنیم که همه امکانات در اختیار آموزش‌وپرورش باشد و اگر در این مصوبه، آموزش‌وپرورش هم شامل می‌شد ۵۰ میلیارد تومان در ساختار بودجه عمومی به‌طور قطعی در آموزش‌وپرورش قرار می‌گرفت.

در تلاشیم معوقات معلمان را تا ۲۹ اسفند واریز کنیم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره معوقات و واریزی‌های تا پایان سال گفت: غیر از حقوق و مزایای مستمر، حق‌التدریس معلمان شاغل از مهم‌ترین واریزی‌های ماست که ۱۸۰۰ میلیارد تومان است. نظام بودجه‌ریزی در آموزش‌وپرورش سه مرحله‌ای شده است. حدود ۷۵ درصد از اعتبارات موردنیاز ما در زمان تنظیم لایحه در بودجه پیش‌بینی می‌شود، در حین اجرای بودجه تا ۱۰ درصد قابل‌افزایش است و می‌توانیم تخصیص بالاتر از سقف بگیریم و مابقی به‌عنوان مطالبه به سال مالی بعد منتقل می‌شود. تمام تلاش ما این است که به‌موقع تخصیص بگیریم و تا ۲۹ اسفند این ۱۸۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کنیم.

اصلاح کسر ۴۵ درصدی از حقوق دانشجو معلمان

وی همچنین درباره کسر ۴۵ درصدی از حقوق دانشجو معلمان نیز گفت: آمادگی‌ام را اعلام می‌کنم با نمایندگان صنفی دانشجو معلمان جلساتی داشته باشیم و قوانین را برای آن‌ها شرح دهیم. در قانون متعهدین خدمت به‌صراحت آمده که بخشی از دریافتی ماهانه باید صرف پرداخت هزینه غذا و خوابگاهی باشد. یکی از نمایندگان این موضوع را مطرح کرده است که بخشنامه کسر ۴۵ درصد در زمان وزارت خودش ابلاغ‌شده است.

الهیار ترکمن گفت: البته بحثی که وجود دارد این است که این ۴۵ درصد از حقوق قبلی‌شان کسر می‌شده اما اکنون‌که حقوقشان با مجوز داده‌شده به وزارت آموزش‌وپرورش به حداقل حقوق ارتقا یافته بازهم باید ۴۵ درصد از آن‌ها کسر شود؟ اصلاح این ۴۵ درصد در حیطه هیئت‌امنای دانشگاه فرهنگیان است و مطلعم که در دستور کار آن‌ها قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز