قاچاق میمون برای نمایش خیابانی

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۶:۳۶:۱۸
کد خبر: ۹۶۱۴۹۸
قاچاق میمون برای نمایش خیابانی
محمد کرمی با اشاره به میمونی که چندی پیش در شهرستان ملارد ضبط شده، دلیل آن را نمایش خیابانی برخی افراد و سوءاستفاده از حیوانات خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش محیط زیست استان تهران از کشف و ضبط تعدادی حیوان وحشی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد خبر داد اما دلیل ضبط این حیوانات چیست؟

نمایش حیوانات در خیابان‌ها ممنوع است

محمد کرمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران، در رابطه با کشف میمون در شهرستان ملارد گفت: به دلیل اینکه میمون حیوان بومی ما نیست و از خارج کشور و به صورت قاچاق و بدون طی مراحل قانونی می‌آیند با نگهدارنده آن برخورد می‌کنیم.

او در رابطه با چرایی جمع‌آوری این میمون گفت: این حیوان را از یک فرد گرفتند که با این میمون برای مردم نمایش می‌داده است.

به گفته کرمی فردی در شهرستان ملارد حیوانات را برای مردم نمایش می‌داده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران تاکید کرد: نمایش حیوانات در خیابان ها ممنوع است

او در رابطه با سرنوشت این حیوانات افزود:  آن ها را طی مراحلی به مراکز خاص می بریم.

نمایش دلفین ممنوعیت ندارد!/ شیر و ببر و میمون را با چوب و شلاق آموزش می‌دهند

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران در پاسخ به این سوال که  نمایش دلفین هم باید ممنوع شود، گفت: بحث دلفین متفاوت است، آن‌ها را با تشویق آموزش می‌دهند و از زمانی که کوچک هستند اینگونه با آن‌ها رفتار می شود اما برخی از حیوانات را با ترساندن آموزش می‌دهند مانند شیر و ببر و میمون و با شلاق و چوب تحت آموزش قرار می‌دهند. اما اینکه آیا امکان دارد به دلفین‌ها غذا ندهند و تا زمان اجرا غذا بدهند، بعید به نظر می‌رسد.

کرمی در رابطه با چرایی انتقال این حیوانات به باغ وحش پس از ضبط آن‌ها اظهار کرد: میمون و برخی دیگر از حیوانات بومی ما نیستند و چاره‌ای نداریم و نمی‌توانیم در زیستگاه خودمان رها کنیم و برخی قابلیت رها شدن ندارند. باید حیوانات بتوانند از خود حفاظت کنند و غذا و امنیت و شرایط زیستی اهمیت دارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه پس از کشف متوجه می‌شویم که برخی از این حیوانات زخمی هستند و قابل رهاسازی نیستند، گفت: در این شرایط حیوان نمی‌تواند شرایط زیستی خود را داشته باشد.

انتقال میمون ملارد به پردیسان

او در پاسخ به این سوال که چرا این حیوانات به زیستگاه‌های اصلی خود انتقال نمی‌دهید؟ گفت: برخی گونه‌های سایسیتی هستند و منع تجارت دارند و دارای قوانین هستند. عمدتا گونه‌های مورد حمایت به کشور مبدا باز می‌گردد و برخی گونه‌هایی که عادی هستند را در مراکز نگهداری می‌کنند.

کرمی از نگهداری میمون ضبط شده در مرکز تیمار و نگهداری پردیسان خبر داد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران افزود: پردیسان زیرنظر سازمان حفاظت است و این مکان محوطه بازی است که حیوانات در شرایط خاص نگهداری می‌شوند.

او در پایان تصریح کرد: برخی از این حیوانات را نمی‌شود آزاد گذاشت و ممکن است بیمار باشند و چند ماه زمان ببرد تا بهبود پیدا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز