کاهش سرعت شیوع کرونا

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۴:۱۵:۳۵
کد خبر: ۹۶۱۶۹۳
کاهش سرعت شیوع کرونا
رئیس سازمان بهداشت جهانی به کشورهایی که گزارش‌های دقیقی را در مورد موارد ابتلا به ویروس کرونا گزارش‌نکردند، هشدار داد و گفت: «برخی از کشورها وجود دارند که هیچ جزئیاتی را در این مورد به سازمان جهانی بهداشت ارایه نکردند. ما از این کشورها می‌خواهیم به سرعت اطلاعات و جزئیاتی را که در اختیار دارند، با ما به اشتراک بگذارند.».

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت، ویروس مرگبار کرونا تاکنون باعث مرگ بیش از ٦٣٠ نفر و بیماری و ابتلای بیش از ٣١‌هزار نفر شده است. انتشار این ویروس در کشورهای دیگر هم رو به افزایش است.

روز گذشته کره‌شمالی با ٢٥‌میلیون نفر جمعیت که مرز مشترک با چین دارد، نخستین مورد مبتلا به کرونا را تأیید کرد. بریتانیا نیز سومین مورد را تأیید و اعلام کرد که این بیمار در بیمارستان سن‌توماس درحال مداواست. حالا فهرست کشورهایی که بیماران مبتلا به ویروس مرگبار کرونا در آنها تأیید شده، درحال افزایش است. از کره‌شمالی و جنوبی و تایوان گرفته تا روسیه و آمریکا و کانادا. از استرالیا و مالزی گرفته تا سوئد و فنلاند و آلمان و ایتالیا. حالا بریتانیا هم مورد ابتلا را تأیید کرده و به این ترتیب، مسأله جدیدی پس از خروج از اتحادیه اروپا برایش ایجاد شده است.

از سوی دیگر، گرچه هیچ استانی در چین وجود ندارد که موردی از کرونا در آن گزارش نشده باشد، اما به نظر می‌رسد کشورهای دیگر به خوبی توانسته‌اند گسترش این بیماری را کنترل کنند و تعداد بیماران در هر کشور به ٢٠ نفر نمی‌رسد.

با این اوصاف، روز گذشته در چین سرعت افزایش مبتلایان به کرونا کمی کاهش یافت. (یعنی به‌عنوان مثال اگر هر روز ٥‌هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شدند، روز گذشته ٣‌هزار نفر مبتلا شدند.)

این درحالی است که یک آکادمی تحقیقاتی در بریتانیا که روی بیماری‌های ویروسی مطالعه می‌کند، اعلام کرد نمی‌توان با اطمینان در این مورد سخن گفت که آیا این کاهش به سبب کنترل بیماری است یا به علت مشکلات در ثبت موارد مبتلا به کرونا.

با این حال، رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کاهش ثبت موارد جدید ویروس کرونا خبر خوبی است. اما رئیس این سازمان هشدار داد که نباید صرفا به این گزارش‌ها استناد کرد و خیال‌مان از بابت کنترل این بیماری راحت باشد، این اعداد و ارقام می‌تواند دوباره بالا برود و سرعت افزایشی داشته باشد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی همچنین به کشورهایی که گزارش‌های دقیقی را در مورد موارد ابتلا به ویروس کرونا گزارش‌نکردند، هشدار داد و گفت: «برخی از کشورها وجود دارند که هیچ جزئیاتی را در این مورد به سازمان جهانی بهداشت ارایه نکردند. ما از این کشورها می‌خواهیم به سرعت اطلاعات و جزئیاتی را که در اختیار دارند، با ما به اشتراک بگذارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز