معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تقویت مهارت آموزی در دوره متوسطه/ کیفیت آموزش فدای مهارت نخواهد شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۲۳:۲۱:۵۳
کد خبر: ۹۶۲۱۷۳
تقویت مهارت آموزی در دوره متوسطه/ کیفیت آموزش فدای مهارت نخواهد شد
کمره‌ای گفت: در رابطه با مهارت آموزی از سایر دستگاه ها کمک گرفته ایم و توسعه آن را به دقت دنبال می کنیم تا به کیفیت آموزش لطمه وارد نشود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا کمره‌ای، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، درباره اقدامات آموزش و پرورش در خصوص افزایش ایجاد مهارت در دوره متوسطه گفت: طرح ایران مهارت مدت‌هاست که در مدارس به ویژه متوسطه اول دنبال می‌شود. 

او ادامه داد: این طرح در راستای سیاست‌ آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت دنبال می‌شود. در سال گذشته 20 درصد از مدارس با رویکرد مشارکتی تحت پوشش قرار گرفت. البته از مشارکت سایر دستگاه‌ها در این طرح بهره گرفته‌ایم و توسعه آن را به دقت دنبال می‌کنیم تا به کیفیت آموزش لطمه وارد نشود.

کمره‌ای با بیان اینکه استان‌هایی که ۲۰ درصد سهم‌شان را محقق کردند می‌توانند تا ۳ الی ۴ درصد توسعه را اضافه کنند، توضیح داد: آموزش‌های مهارتی در سه دسته دنبال می‌‌شود. دسته اول آموزش‌های رسمی است که در قالب شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش دنبال می‌شود که هم اکنون بیش از ۳۴ درصد دانش‌آموزان در آن مشغول هستند و بیش از ۲۰۰ رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش داریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: دسته دوم آموزش مهارتی در ضمن کتاب‌های درسی مثل کار و فن آوری، فرهنگ و هنر و کتاب کارآفرینی است و رویکرد آن‌ها آشنایی دانش آموزان با رشته‌های مهارتی است.

او در پایان به دسته سوم اشاره کرد و گفت: این گروه که در قالب ایران مهارت دنبال می‌شود، سعی می‌کند آموزش‌های کتاب کار و فن آوری را تکمیل کند و در راستای کتاب‌های درسی ابعاد مهارتی را دنبال و نگرش دانش آموزان را نسبت به کار و کارآفرینی تقویت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز