وقتی مسئولین شهری نسبت به دستفروشان بی تفاوتند:

جوادی یگانه: دستفروشان به من ارتباطی ندارد!/ تحصیلی: امروز صبح از بستن پارکینگ پروانه مطلع شدم!

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۰۵:۴۳:۱۷
کد خبر: ۹۶۲۲۶۴
جوادی یگانه: دستفروشان به من ارتباطی ندارد!/ تحصیلی: امروز صبح از بستن پارکینگ پروانه مطلع شدم!
مسئولین شهری این روزها نسبت به دستفروشان بی‌تفاوت هستند تا جایی که در روزهای پایانی سال در جریان جمع آوری دستفروشان شهر اظهار بی اطلاعی می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش خبر بسته شدن پارکینگ پروانه در رسانه‌ها منتشر شد، پارکینگ پروانه جمعه بازار معروف تهران بود که به تعبیر برخی، یکی از طرح‌های ساماندهی دستفروشان به حساب می آید. این خبر در روزهای پایانی سال 98 در حالی منتشر شده که شهرداری تهران هر ساله مسئله جمع‌آوری دستفروشان و ساماندهی آنان در قبال دریافت وجه و تامین مکان برای آن‌ها را در دستور کار می‌دهد. اما چرا ساماندهی دستفروشان تنها در روزهای پایانی سال انجام می شود؟

1850269_864

قانون اجازه نمی دهد که در خیابان به دستفروشان جا بدهیم

حمیدرضا تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در رابطه با انتقال پارکینگ پروانه گفت: اطلاعی در مورد انتقال پارکینگ پروانه ندارم و امروز صبح (شنبه گذشته) اطلاع پیدا کردم.

او در رابطه با چرایی ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال گفت: دستفروشان در شب عید از اطراف تهران به داخل هجوم و سبب بی انضباطی می شوند.

تحصیلی خاطرنشان کرد: ما هم مکلف نیستیم به همه این ها جا بدهیم چراکه خیلی‌ها دستفروش نیستند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به شناسایی دستفروشان گفت: دستفروشان را توسط شهرکت شهربان شناسایی کردیم و از کل مناطق 22گانه درخواست کرده‌ایم تا محل‌هایی در اختیار ما بگذارند.

او در رابطه با چرایی اقدام به ساماندهی در روزهای پایان سال اظهار کرد: در طول سال اجازه نداریم خیابان‌ها را به این افراد بدهیم و تنها این اقدام را در ایام نوروز انجام می‌دهیم. در طول سال هم طبق مصوبه مشاغل بی‌کانون محل‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم.

تحصیلی در رابطه با این که چرا برای دستفروشان جهت جذب گردشگران خیابانی در نظر نمی‌گیرید؟ گفت: چنین چیزی قانونی نیست. تبصره 1 بند 2 ماده 55 چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد که در خیابان به دستفروشان جا بدهیم. در جهت کمک به دستفروشان مکان‌هایی را برای آن‌ها در نظر می‌گیریم.

photo_2019-01-07_15-11-34

معاون فرهنگی شهرداری: دستفروشی در حوزه کاری من نیست

محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، در رابطه با چرایی برخورد با دستفروشان در شب های عید گفت:  دستفروشان به من ارتباطی ندارد.

او افزود: مسئله دستفروشی پیچیده است. بر اساس نظرسنجی‌هایی که کردیم در مترو همزمان مردم از دستفروشی ناراضی هستند و از برخورد با دستفروشان هم ناراضی هستند و به سادگی نمی‌توان این کار را انجام داد.

جوادی یگانه معتقد است دستفروشی حوزه کاری‌اش نیست. این در حالی است که او چندی پیش دو نشست با دستفروشان مترو با حضور خبرنگاران برگزار کرده است!!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز