حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی از خرید تجهیزات آزمایشگاهی در مدارس و پژوهش‌سراها

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۲:۳۷:۱۹
کد خبر: ۹۶۲۶۹۳
حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی از خرید تجهیزات آزمایشگاهی در مدارس و پژوهش‌سراها
ستاری گفت: در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشسراهای آمادگی پرداخت ۵۰ درصد هرینه های ایران ساخت و تولید داخلی را داریم که البته این کار را از ۶ سال پیش با وزارت علوم انجام دادیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و این معاونت که در محل معاونت  علمی  برگزار  شد، گفت:  یکی  از بحث های پایه ای  حرکت دانش بنیان در اموزش و پرورش است که تاکنون همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشتیم و با آمدن  آقای حاجی میرزایی این محدوده باز شده و کم کاری گذشته در معاونت علمی در حال جبران است.

او ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش حوزه ای بسیار وسیع است و ورود به آن ترسناک است چراکه نحوه  آموزش موضوع پیچیده است.

ستاری با اشاره به اینکه وزیر با  همفکری و جلسات متعدد در این مدت اتفاقات  خوبی را رقم زده است،  تصریح کرد:  در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشسراهای آمادگی پرداخت ۵۰ درصد هرینه های ایران ساخت و تولید داخلی را داریم که البته این کار را از ۶ سال پیش با وزارت علوم انجام دادیم.

دستگاه هایز که قیمت بالایی دارد با همان کیفیت را اکنون در ایران تولید نی کنیم و آمادگی داریم نمایشگاه تخصصی برای این موضوع بگذاریم که وسایل مورد نیاز معلم و پژوهشی ها را داشته باشیم.

در حوزه بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از مهم ترین اقدامات  در این زمینه طرح شهاب آیت که حدود ۵ سالی است در حال انجام است.

موضوع سمپاد و شهاب مورد تاکید مقام معظم رهبری است،  تصریح کرد: مدیریت جدید در آموزش و پرورش مطمئن  هستیم با جدیت دنبال می کنیم. در حوزه آموزشی و خدماتی می توانیم از طریق استارت آپ ها در آموزش و پرورش فعالیت داشته باشیم.

او با اشاره به فرهنگ اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: فرهنگی که باید در کلاس درس شکل بگیرد و فرزندان ما نباید دنبال استخدام  باشند و به نوآوری بیاندیشند و کارآفرینی را مورد توجه قرار دهند.

او با اشاره به فرهنگ کالای داخلی اظهار کرد: در مورد فرهنگ سازی به طور جدی دنبال آن هستیم که در تعامل با آموزش و پرورش این موضوع را مورد توجه جدی تری قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز