سالاری در پی افتتاح ساختمان غول پیکر بورس خبر داد:

اگر به پیوست‌های مطالعاتی ساختمان بورس توجه نشود، افتتاحش غیرقانونی است/ سوال از شهردار منطقه ۲ برای افتتاح ساختمان بورس

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۶:۵۵:۱۲
کد خبر: ۹۶۳۲۲۱
اگر به پیوست‌های مطالعاتی ساختمان بورس توجه نشود، افتتاحش غیرقانونی است/ سوال از شهردار منطقه ۲ برای افتتاح ساختمان بورس
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از افتتاح ساختمان بورس تهران، این بهره برداری را خلاف قانون خواند و شهردار منطقه 2 را مکلف به عارضه سنجی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ساختمان 34 هزار متری مرکزی بورس تهران در مجاورت ساختمان منطقه 2 شهرداری تهران ساخته شده که حجم قابل توجه بارگذاری در آن انجام شده است. از آنجایی که این مجموعه یکی از مراکز جدی جاذب سفر تهران در مقیاس شهری و کشوری است و نتوانسته پارکینگ‌های مورد نیاز خود را تامین کند و ساخت آن مبتنی بر پیوست‌های مطالعاتی نیست، می تواند عوارض ایمنی و ترافیکی زیادی به بار آورد.

این در حالی است که چندی پیش خبر افتتاح ساختمان غول پیکر سعادت‌آباد منتشر شد و این سوال مطرح است که آیا باید شاهد عارضه‌های ترافیکی و ایمنی در این محدوده باشیم؟

شهردار منطقه مکلف به عارضه سنجی است/ تبعات سو ترافیکی با افتتاح ساختمان بورس

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با افتتاح ساختمان بورس در منطقه 2 شهرداری تهران گفت: شهردار منطقه را مکلف کردیم نسبت به بررسی عارضه سنجی ترافیکی منطقه اقدام کند.

او افزود: با توجه به این که تعداد زیادی از پارکینگ‌های این ساختمان حذف شده و با توجه به موقعیت قرارگیری‌اش که ساختمان مرکزی بورس کشور بوده بنابراین در مقیاس منطقه‌ای، شهری و ملی جذب سفر دارد و افتتاح آن حتما تبعات سو ترافیکی به طور جدی برای سکونت‌گاه‌های اطراف و برای منطقه 2 خواهد داشت.

سالاری گفت: به عنوان کمیسیون معماری و شهرسازی از این مجموعه با شهردار منطقه بازدیدی داشتم و تاکید کردم که می‌بایستی از افتتاح و بهره‌برداری آن تا زمانی که تمهیدات لازم برای جلوگیری از تبعات ترافیکی انجام نشده، جلوگیری شود و شهردار منطقه 2، آقای کشت‌پور وعده دادند که حتما این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از شهردار منطقه چرایی افتتاح این ساختمان را سوال می‌کنم و نتیجه بررسی‌ها را اعلام خواهم کرد.

عدم توجه به پیوست‌های مطالعاتی غیر قانونی است

او در پاسخ به این سوال که چنانچه این ساختمان افتتاح شده باشد شهر را با چه مخاطراتی رو به رو خواهیم کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که شهر ما درگیر آن است این بوده که مجموعه‌ای از ساختمان‌های بزرگ مقیاس و چند منظوره با کاربری‌های مختلف و یا پروژه‌هایی که مقیاس عملکردی‌شان شهری و ملی است ایجاد شده به مفهومی که از اقصا نقاط شهر و کشور جذب سفر داشته باشند.

سالاری گفت: فرآیند صدور پروانه این ها باید بر اساس مفاد طرح تفصیلی، مبتنی بر پیوست‌های مطالعاتی، به خصوص فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و ترافیکی باشد. به هر دلیلی اگر به این پیوست‌ها توجه نشده باشد این فرآیند غیر قانونی است.

اجازه بهره‌برداری از ساختمان‌ها بدون توجه به طرح تفصیلی داده می‌شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در دوره مدیریت شهری گذشته و در حال حاضر شاهد هستیم که به یکسری ساختمان‌هایی که از گذشته پروانه گرفته‌اند بدون توجه به طرح تفصیلی و پیوست‌ها اجازه بهره‌برداری می‌دهند.

او ادامه داد: این مجموعه‌ها به تهدید جدی برای ساکنیم شهر تبدیل می‌شوند در صورتی که باید به فرصت برای ارائه خدمات به شهروندان تبدیل شوند.

سالاری با بیان اینکه ما نمی‌گوئیم الزاما این ساختمان‌ها ساخته نشوند، افزود: باید بهره‌برداری از ساختمان‌های بزرگ مقیاس اعم از مال و مگا مال و ساختمان‌های جاذب سفر بر اساس تکالیف طرح تفصیلی به پیوست‌های مطالعاتی آن انجام شود.

شهرداری با توجه به اختیاراتش مانع از ادامه بهره برداری از ساختمان های متخلف شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهروندان برخی مسائل را در بازدیدهای میدانی به ما منعکس می‌کنند، یادآور شد: شهرداری را به عارضه سنجی ترافیکی ساختمان‌های بزرگ مقیاس از 2000 متر به بالا مکلف کردیم که در اصل یکی از مطالبات جدی شهروندان تهران است.

سالاری گفت: به نظر من شهرداری تهران می‌تواند از بهره‌برداری همه ساختمان‌هایی که قبلا ساخته شده‌اند و به این پیوست‌ها توجه نکرده‌اند و یا به استانداردها دقت نداشته‌اند مطابق اختیارات جلوگیری کند و آن‌ها را ملزم کند با هزینه خودشان این مشکلات را رفع کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز