دمای هوا افزایش می‌یابد

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۹:۱۷:۵۱
کد خبر: ۹۶۳۴۰۸
دمای هوا افزایش می‌یابد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از فردا (۲۴ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق کشور دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد، گفت: طی روز یکشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ صادق ضیاییان، اظهارکرد: براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور افت محسوس دما و در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق کرمان بارش پراکنده باران، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی بعدازظهر امروز (۲۳ بهمن‌ماه) از ناپایداری‌های جوی در این مناطق کاسته می‌شود، تصریح کرد: امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی این استان‌ها دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان فردا (۲۴ بهمن‌ماه) برای بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۲۵ بهمن‌ماه) برای بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران و برف دور از انتظار نیست، گفت: روز شنبه (۲۶ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و از روز یکشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: طی دو روز آینده خلیج فارس به‌ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ بهمن‌ماه) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و به‌تدریج افزایش ابر و در بعدازظهر بارش پراکنده با حداقل دمای ۴- و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۵ بهمن‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما