حامد سجادی خبرداد:

۲۱ استان متاثر از برف و کولاک شده‌اند/۲۷۵ تیم امدادی مشغول به امدادرسانی هستند

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۰:۵۶:۴۵
کد خبر: ۹۶۳۵۰۰
۲۱ استان متاثر از برف و کولاک شده‌اند/۲۷۵ تیم امدادی مشغول به امدادرسانی هستند
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: 21 استان متاثر از برف و کولاک شده اند و استان های گیلان، اردبیل و مازندران بیشترین میزان تاثیرپذیری را داشته اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حامد سجادی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت برف و کولاک در کشور به خبرنگار برنا گفت: 21 استان متاثر از برف و کولاک شده اند و استان های گیلان، اردبیل و مازندران بیشترین میزان تاثیرپذیری را داشته اند.

او ادامه داد: در 140 محور کوهستانی به 20716 نفر امداد رسانی شده است، 100 نفر به مناطق امن انتقال داده شده اند و 24 نفر نیز به مناطق درمانی منتقل شده اند.همچنین 5440 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

این مقام امدادی در پاسخ به این سوال که به چه میزان تیم های امدادی در استان های متاثر از برف وکولاک مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: 275 تیم متشکل از 1376 نفر در مناطق متاثر از برف و کولاک مشغول به امداد به رمدم این مناطق هستند که تا به این لحظه توانسته اند 809 دستگاه خودرو را از مناطق بحرانی رها کنند.

سجادی افزود: تا به این‌ لحظه 4227 تخته پتو، 1388 بسته غذایی ، 1947 کیلوگرم خرما، 12524 قرص نان، 611 بطری آب معدنی ، 7265 بسته بیکوییت و 3704 قوطی کنسروجات در میان مردم مناطقی که گرفتار برف و کولاک شده اند توزیع شده است.

او در پایان گفت: امدادرسانی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و استان های گیلان، مازندران و اردبیل با توجه به  حجم میزان بارش برف و مسدود شدن راه ها در اولویت امدادرسانی قرار دارند.

 

نظر شما