شهروندان قربانی درگاه جعلی بانکی

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۱:۵۷:۵۷
کد خبر: ۹۶۳۵۵۴
شهروندان قربانی درگاه جعلی بانکی
رئیس پلیس فتا لرستان از کشف یک پرونده سرقت اطلاعات کاربران با طراحی درگاه جعلی بانکی با عناوین بررسی وضعیت یارانه معیشتی، تهیه شارژ رایگان، ماهواره جیبی، افزایش فالور و غیره خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان،درتشریح این خبر گفت: در پی مراجعه حضوری چند شهروند به این پلیس وطرح شکایت با موضوع برداشت غیر مجاز، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتا لرستان ادامه داد: در ادامه تحقیقات از گفته شاکیان و ورود چند پروند نیابیتی از سایر شهرستان ها به مرکز استان مشخص شد که ترفند کلاهبرداران  برای سرقت اطلاعات کاربران فریب آنها با طراحی درگاه جعلی بانکی با عناوین مختلف بوده است.

وی افزود: فیشرها با ارسال لینک سایت جعلی در قالب پیامک های با عنوان بررسی وضعیت یارانه معیشتی، تهیه شارژ رایگان، ماهواره جیبی، افزایش فالور و... کاربران را به درگاه جعلی هدایت و اطلاعات کارت بانکی آنها را سرقت می کردند.

این مقام انتظامی گفت: طی روند رسیدگی به پرونده شاکیان توسط پلیس فتا استان سرنخ های مهمی بدست آمد که نفر اصلی طراحی سایت جعلی شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ ابراهیمی بیان داشت: زمانی که مستندات به شخص متهم نشان داده شد لب به اعتراف گشود و عامل اصلی برداشت پول ها از حساب شاکیان را به کارشناسان پلیس فتا معرفی کرد .

وی ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی متهم اصلی پرونده دستگیر شد که در خلال تحقیقات از وی مشخص شد که وی با جابجایی پول به حساب های مختلف قصد پولشویی برای عدم شناسایی توسط پلیس فتا را داشته است.

رئیس پلیس فتا لرستان هشدارهای لازم در خصوص فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به کاربران داد و گفت: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کرده و همچنین می‌توانند با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند .

این مقام مسئول از شهروندان خواست :هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته ودرصورت اطلاع ازهرگونه فعالیت مجرمانه درفضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را ازطریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز