با این خمیر خانگی موهای زائد را به راحتی نابود کنید

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۰:۱۳:۵۳
کد خبر: ۹۶۳۷۷۵
با این خمیر خانگی موهای زائد را به راحتی نابود کنید
روش های مختلفی برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد اما یکی از بهترین آن ها استفاده از ماسک های خانگی و طبیعی است که به نازک شدن موها نیز کمک می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امتحان راه و روش های مختلف برای رفع موهای زائد همیشه نتیجه ی دلخواه را ندارد. توصیه می کنیم برای نازک شدن موهای زائد و به مرور از بین رفتن کامل آنها روش های ثابت شده را امتحان کنید.

موی زائد به موهای ضخیم و تیره ای می گویند که در خط میانی بدن مثل صورت، چانه، گلو، سینه و دور ناف دیده می شوند. در حقییقت موهای زائد با موهای سراسر بدن فرق می کند و رشد بیش از حد آنها موجب مشکل و ناراحتی در خانم ها می شود. این رشد مو بیش از حد به دلیل سطح بالای هورمون های مردانه (آندروژن ) است.

افزایش هورمون آندورژن موجب پرمویی (هیرسوتیسم ) می شود، اگر چه امروزه اکثرا خانم ها تولید آندورژن بسیاری دارند. دخترانی که موهای زائد دارند باید توسط ارائه کننده مراقبت های بهداشتی ارزیابی شوند، به ویژه اگر موهای آن ها خیلی سریع رشد می کند و یا نسبت به اطرافیان خود که همگی کم مو هستند، بسیار مو داشته باشند.

در اکثر موارد فوق، یک وضعیت پزشکی شدید باعث ایجاد چنین پر مویی نمی باشد، با این حال، باید بررسی شود تا در صورت لزوم درمان های لازم انجام شود.

در ادامه بخش دنیای مد نمناک درمان و ماسک های خانگی برای رفع موهای زائد را برای شما آورده ایم

1.زغال اخته و ماش سبز

زغال اخته، یک گیاه دارویی عالی است که بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت دختران را درمان می کند. علاوه بر این، قسمت های پر موی بدن دختران را که مانند مردان مو رشد می کند، درمان خواهد کرد.

برای این درمان می توانید مقداری از دانه های زغال اخته را درون آب بخیسانید و صبح رو بعد بنوشید. همچنین می توانید مقداری از دانه ها را آسیاب کنید و به صورت خمیر روی پوستتان اسکراب کنید، تا به مرور زمان موهای زائد را از بین ببرید.

مواد لازم

    2 قاشق چای خوری ماش سبز

    2 قاشق چای خور دانه های زغال اخته

طرز تهیه

ابتدا ماش و دانه ها را آسیاب کنید تا کاملا پودر شوند، سپس با مقداری آب ترکیب کنید تا زمانی که یک ماسک غلیظ به دست آورید، سپس آنرا روی قسمت های مود نظر اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید و بعد با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز خشک کنید. بعد از چندین بار استفاده، شاهد کم شدن موهایتان خواهید بود.

2. وکس خانگی شهد و شکر

قبلا مشاهده نمودید و مستحضر هستید که شکر به همراه عسل و لیمو می تواند جهت تولید وکس خانگی برای حذف موهای زائد مفید باشد. شکر همراه شربت یا شهد ذرت سیاه هم همین عملکرد و کارایی را دارد.

روش مصرف

    یک فنجان شکر را درون ظرف یا کاسه ای مقاوم در برابر حرارت ماکروویو بریزید، سپس شربت یا شهد ذرت سیاه را به آن افزوده و همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.

    اجازه دهید چند دقیقه در همین حالت باقی بماند، سپس آن را در مایکروویو حرارت دهید، تا شکر در مواد حل شود.

    مواد را از مایکروویو بیرون آورده و آب نیمی از لیمو را به آن افزوده و به خوبی هم بزنید.

    اگر می بینید که مواد، نیاز به ترکیب و هم زدن بیشتری دارد،آن را حرارت دهید یا به مدت سه دقیقه دیگر در مایکروویو بگذارید.

    اجازه دهید مواد خنک شود.

    این وکس خانگی برای از بین بردن موهای زائد بدن نباید خیلی سرد یا گرم باشد.

    سپس از این موم و وکس خانگی برای رفع موهای زائد دست ها و پاها استفاده کنید.

    بعد از مدت کوتاهی شاهد کم شدن موهای ائد بدنتان باشید.

3.آبلیمو و عسل:

چند قطره آبلیمو را با عسل ترکیب کنید و آن را در جهت رشد مو روی بدنتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید. این درمان را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید.

4. تخم مرغ، شکر و آرد ذرت:

این ماسک به عنوان یک ترکیب طبیعی عالی برای هضم ناخالصی ها و مو های زائد به کار میرود.

روش مصرف:

یک و نیم قاشق غذا خوری آرد ذرت، یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری شکر را ترکیب کنید، سپس آن را روی قسمت مورد نظر اعمال کنید، اجازه دهید تا خشک شود و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

5. روغن درخت چای و اسطوخودوس:

برخی از تحقیقات نشان داده است که تاثیر روغن درخت چای و اسطوخودوس بر روی هیرسوتیسم ملایم دختران به خوبی جواب میدهد. چنانچه در این بخش از دنیای مد نمناک گفته ایم مطالعات آنها نشان داده است که این روغن ها دارای خاصیت ضد آندروژنی هستند که باعث کاهش موهای زائد در بدن و صورت خانم ها خواهد شد.

روش مصرف:

6 قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید، سپس با یک تکه پنبه تمیز روی قسمت های مورد نظر اعمال کنید و پس از چند ساعت بشویید. این درمان را دئبار در روز به مدت 3 ماه تا زمانی که نتایج خوبی بدست آورید ادامه دهید.

رفع موهای زائد با ماسک های خانگی و گیاهی

6. اسکراب سبوس و گندم:

سبوس گندم علاوه بر کمک به کاهش پین و چروک برای رفع موهای زائد نیز مناسب است.

مواد لازم:

    یک قاشق غذا خوری آرد گندم

    یک چهارم قاشق چای خوری زرد چوبه

    یک قاشق غذا خوری سبوس گندم

    یک قاشق غذا خوری شیر یا کشک

طرز تهیه:

تمام موارد فوق را با یکدیگر ترکیب کنید تا یک ماسک نسبتا غلیظ بدست آورید، سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و پس از نیم ساعت با آب ولرم بشویید.

این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید. این اسکراب میتواند برای از بین بردن موهای زائد و سلول های مرده پوست کمک کند. همچنین باعث صاف شدن و درخشندگی پوست شما خواهد شد.

7. عدس و آب سیب زمینی:

یک کاسه عدس زرد را از یک شب تا صبح درون اب بخیسانید، سپس آن را له کنید و با یک قاشق غذا خوری عسل، چهار قاشق غذا خوری آبلیمو و یک قاشق غذا خوری آب سیب زمینی ترکیب کنید و سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید، اجازه دهید تا خشک شود و بعد با کمک انگشتانتان بشویید.

8. پاپایا و زرد چوبه:

برای این درمان فقط کافی است که پاپایای خام را پوست بکنید و سپس آن را رنده کنید و با یک قاشق غذا خوری پودر زرد چوبه ترکیب کنید تا یک ماسک غلیظ بدست اورید. سپس ان را روی قسمت های که رویش مو وجود دارد، ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید. این درمان را حداقل دوبار در هفته تکرار کنید.

9. اسکراب شکر و ماست:

یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری ماست یونانی ترکیب کنید و پس از شستن پوستتان آن را اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه شستشو دهید و بعد با آب گرم بشویید و بلافاصله از یک مرطوب کننده یا تونر ملایم استفاده کنید. این اسکراب برای جلوگیری از التهاب پوستی نیز تاثیر گذار است.

10. جو:

یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری پودر جو و یک قاشق غذا خوری شیر را ترکیب کنید و روی قسمت مورد نظر پوست خود اعمال کنید. نیم ساعت صبر کنید و سپس با آب ولرم شستشو دهید. برای گرفتن بهترین نتایج ، این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

11. اسکراب زردآلو و عسل:

زردآلو دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری از جمله لیکوپن است که به از بین بردن موهای زائد کمک میکند.

روش مصرف:

ابتدا زردآلوی خشک شده را پودر کنید و با یک قاشق چای خوری شهد و عسل ترکیب کنید، سپس آن را روی قسمت مورد نظر اعمال نمایید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این درمان را دوبار در هفته تکرار کنید.

نظر شما