اعلام جزئیات مسابقه روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۰

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۰:۳۳:۰۴
کد خبر: ۹۶۴۲۰۴
اعلام جزئیات مسابقه روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۰
اداره کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش جزئیات مسابقه هنری روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۰ را به همه مدارس سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز جهانی بهداشت که نماد سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت WHO در سال 8491 است، در 7 آوریل مصادف با ۱۸ فروردین هر سال جشن گرفته می‌شود. این روز فرصتی برای تمام افراد در هر جامعه فراهم می‌کند تا در فعالیت‌هایی که منجر به بهبود سلامت می‌شوند، مشارکت داشته باشند.

هر سال یکی از موضوعات اولویت‌دار در زمینه بهداشت عمومی مورد انتخاب و تاکید قرار می‌گیرد. امسال موضوع " تقویت پرستاری و مامایی برای دستیابی به سلامت برای همه توسط همه" به عنوان موضوع روز جهانی سلامت در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است.

پرستاران و ماماها نقش مهمی را در مراقبت از مردم در همه جا از جمله شرایط بحرانی، درگیری‌ها و وضعیت‌های شکننده ایجاد می‌کنند. آن‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات اساسی مرتبط به جامعه در تمام سطوح سلامت را ارائه می‌دهند. با انجام این کار، آن‌ها یک مولفه اساسی در دستیابی به شعار "سلامت برای همه توسط همه" را محقق می‌سازند.

به همین خاطر برای گرمیداشت روز جهانی بهداشت، دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دعوت کرده است تا دانش‌آموزان در یک مسابقه نقاشی شرکت کنند. هدف از این کار، تولید آثاری است که سهم مختلف از ارائه دهندگان خدمات سلامت خصوصاً پرستارها و ماماها به عنوان بخشی از تیم‌های سلامت چند رشته‌ای را به تصویر کشاند.

دانش‌آموزان گروه‌های سنی ۱ تا ۱۸ سال باید آثار خود را به صورت طراحی یا نقاشی برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند. آن‌ها باید از کاغذهای نقاشی در قطع A4 یا A3 برای کشیدن نقاشی استفاده کنند.

مدارس و ادارات آموزش و پرورش تا روز ۳ اسفند فرصت دارند نهایتا ۵۰۰ اثر منتخب دانش‌آموزان را برای شرکت در این مسابقه به حوزه امور بین‌الملل وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران به نشانی تهران، شهرک قدس، فاز پنج، بلوار ایوانک شرقی، ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بلوک C ،طبقه دوازدهم (کدپستی: 8947449448) یا صندوق پستی 8040-89440 تهران ارسال کنند.

هر اثر باید شامل اطلاعات نام و نام خانوادگی، کشور محل اقامت، سن، آدرس کامل منزل، نام و آدرس مدرسه به همراه شماره تماس، نام قیم حقوقی به همراه شماره تماس، آدرس ایمیل دانش‌آموز یا والدین باشد.

برندگان علاوه بر لوح تقدیر، جایزه‌ای معادل ۱۰۰، ۱۲۵، ۱۵۰، ۱۷۵ و ۲۰۰ دلار آمریکا دریافت می‌کنند.

همچنین در دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در مصر، نمایشگاهی برای نمایش، نقاشی‌های منتخب برگزار می‌شود.

نظر شما