رئیس هیات امنای ارزی وزارت بهداشت:

خرید کیت حفاظت فردی برای مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۰:۰۹:۵۹
کد خبر: ۹۶۴۵۰۳
خرید کیت حفاظت فردی برای مقابله با کرونا
رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: خریداری کیت حفاظت فردی، دستکش‌های یک‌بار مصرف، ماسک ویژه، گان‌های ضد آب، محلول‌های ضدعفونی کننده و کاور کفش برای مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ مهدی یوسفی روز شنبه از اختصاص اعتبار ویژه برای مقابله با کرونا در کشور از طریق تامین تجهیزات مورد نیاز خبر داد.

وی بدون اعلام اعتبار اختصاص یافته برای تامین تجهیزات لازم مقابله با کرونا افزود: هرچند تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در کشور نداشته‌ایم ولی بنابر دستور وزیر بهداشت اعتبار ویژه ای برای مقابله با این بیماری از طریق خریداری تجهیزات مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات امنای ارزی وزارت بهداشت اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز در صورت لزوم در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی کشور و اورژانس‌ها قرار می‌گیرد و خریداری کیت حفاظت فردی و سطح پیشرفته، دستکش‌های یک‌بار مصرف، ماسک ویژه، گان‌های ضد آب و محلول‌های ضدعفونی کننده، کاور کفش و اپرون نایلونی از برنامه‌های هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا است.

یوسفی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کشور نداشته‌ایم، گفت: به رغم این مساله همه تمهیدات لازم جهت مقابله با این بیماری انجام شده است و حداکثر آمادگی‌ در این زمینه وجود دارد همچنین در صورت نیاز، اعتبارات بیشتری اختصاص داده خواهد شد.

وی افزود: تهیه برانکارد ویژه ایزوله فشار منفی از مواردی است که تهیه آن نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و اقدامات نهایی برای خرید آن در حال انجام است.

نظر شما