رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران:

افزایش بودجه تحقیقات جهت تغییر الگوی کشت فضای سبز تهران در سال ۹۹

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۵:۳۰:۵۷
کد خبر: ۹۶۴۶۵۷
افزایش بودجه تحقیقات جهت تغییر الگوی کشت فضای سبز تهران در سال ۹۹
آرش حسینی میلانی با اشاره به لزوم تحقیقات برای تغییر الگوی کشت جهت صرفه‌جویی در مصرف آب از بودجه یک میلیاردی این مهم در سال 99 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با آخرین وضعیت راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی فضای سبز شهر تهران گفت: در داخل شهر و با توجه به شرایط اکولوژیکی شرایط تهران یک ایستگاه تحقیقاتی در حال راه‌اندازی است و امیدوارم با حمایت سازمان بوستان‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی، پروژه‌های خود را در راستای بومی‌سازی الگوی کشت گیاهان در تهران در این مرکز انجام دهند.

او افزود: انجام مستقیم تحقیقات توسط سازمان بوستان‌ها در دستور کار نیست اما شهرداری زیر ساخت‌ها را برای حمایت علمی ایجاد می‌کند و از نتایج تحقیقات بهره‌مند می‌شود.

حسینی میلانی تاکید کرد: برای سال آینده تاکید کردیم که بودجه این مرکز تقویت شود تا وارد طرح‌های کشت آزمایشی بشویم. آخرین وضعیت ایستگاه این است که عملیات اصلاح خاک به اتمام رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری زیر ساخت ایجاد می‌کند و سپس بر اساس نیازهای خود فهرست خدمات را اعلام و به مناقصه می‌گذارد و دانشگاه‌ها در آن شرکت می‌کند.

او در رابطه با زمان افتتاح رسمی این مرکز تحقیقاتی افزود: گفته‌اند تا پایان امسال انجام می‌شود اما امکان دارد برای ابتدای سال آینده این اتفاق رخ دهد.

حسینی میلانی در رابطه با بودجه 99 برای این مرکز تحقیقاتی عنوان کرد: امسال برای تغییر الگوی کشت بودجه‌ای در حدود یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در مورد افزایش مبلغ آن در حال رایزنی هستیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با ممنوعیت کاشت چمن و میزان تحقق این ممنوعیت اظهار کرد: در حال حاضر کاشت چمن‌های جدید صورت نمی‌گیرد و آن‌هایی هم که وجود دارد باید جایگزین کرد. اما یکباره نمی‌توان این کار را انجام داد. ماموریت این ایستگاه تحقیقاتی فراهم سازی زمینه این تغییر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز