تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در ایلام:

مهارت آموزی در پاتوق‌های جوانان باید صورت گیرد/ خروجی پاتوق‌های جوانان به اشتغال باید بیانجامد

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۴:۰۳:۲۵
کد خبر: ۹۶۵۱۷۷
مهارت آموزی در پاتوق‌های جوانان باید صورت گیرد/ خروجی پاتوق‌های جوانان به اشتغال باید بیانجامد
معاون امور جوانان گفت: موضوع عدم مهارت جوانان با ایجاد پاتوق های جوانانحل می شود و می توان محیط هایی به وجود آورد تا جوانان در آن مهارت های مختلف را کسب کنند و خروجی پاتوق های جوانان به اشتغال بیانجامد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام که صبح امروز با حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر و آغاز ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی افزود: ما 42 سال است که با وجود همه مشکلات، تهدیدات و تحریمهای دشمنان، با مقاومت حداکثری ایستاده ایم و دو سال است درگیر جنگ اقتصادی بی سابقه ای شده ایم که فشار بیش از حدی را به اقتصاد کشور و همه ی بخش های کشور وارد آورده است.

وی همچنین به شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: وقتی بزرگترین سردار ایرانی و بین المللی ما که جبهه مقاومت را تحت کنترل دارد با زشت ترین شکل ترور می کنند و کوچکترین عذرخواهی هم نمی شود باید باور کنیم که درگیر یک جنگ بزرگ هستیم و در آن هر کدام از ما سهمی داریم که مشهود تر از جنگ نظامی است و تک تک ما درگیر این جنگ هستیم.

وی افزود: در این اوضاع هر نوع هدر دادن منابع کشور در هر نهاد و وزارتخانه ای به معنی کمک به دشمن است. در بحث های هزینه ای ، بهره برداری ها، جلسات ، برنامه ها و همایش ها باید به یک صرفه جویی بزرگ فکر کنیم و به مدیریت درست منابع در کشور اهمیت دهیم.

معاون امور جوانان با بیان این که ما از نظر منابع در کشور کمبود نداریم، افزود: چه منابع درآمدی ، چه ذخایر ارزی، درامد و معدنی هیچ کمبودی نداریم و مشکل ما عدم کنترل و مدیریت درست منابع است.

وی تصریح کرد: با همه ی مشکلات و درگیری هایی که کشور دارد تولید در آمد در کشور اتفاق می افتد ولی اگر مدیریت درست منابع در استانها انجام نشود مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

تندگویان بیان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان یکی از نهادهایی که دقیقا در خصوص موضوعات جوانان تشکیل می شود وقتی موضوعی را مطرح می کنیم که سی دستگاه با آن درگیر می شوند به معنی درگیرکردن اعتبارات این سی دستگاه هم هست .

وی خطاب به مسئولان استانی گفت: امروز مشکلات و آسیب ها به خانه خود ما آمده،  در چنین وضعیتی آیا منتظر می مانید که نهادی برای حل مشکل وارد شود یا خودتان برای حل مشکل وارد می شوید؟

وی ادامه داد: آیا معاونت جوانان در وزارتخانه می تواند تمام مشکلات جوانان در بخش های اشتغال، مسکن ، ازدواج و دیگر مسائل را برطرف کند؟ و یا این که ستاد ساماندهی امور جوانان ایجاد شده است تا همه ی دستگاهها به دنبال رفع معضلات جوانان در جامعه باشند؟

 

تندگویان با بیان این که جوانان نیاز به توجه دارند، ادامه داد: جوان با یک توجه ساده بسیاری از باورهای او عوض خواهد شد. چقدر در استان به صورت دغدغه مند به جوانانتوجه می شود؟

وی با انتقاد از بی اعتمادی مسئولان کشوری به جوانان، تصریح کرد: بی اعتمادی به جوانان کی تمام خواهد شد؟ در عرصه های اقتصادی، سیاسی ، انتصابات کی به جواناناعتماد خواهیم کرد؟

معاون امور جوانان گفت: مدیران و مسئولان باید به جوانان باور  و اعتماد داشته باشند و این موضوع به هیچ بخشنامه و دستوری نیاز ندارد.

 وی با انتقاد از موضوع مشاورین جوان افزود: جوان بی تجربه که نمی تواند مشاور باشد بلکه مدیران باید پست ها را ترک کنند و به عنوان مشاور در کنار مدیران جوان قرار بگیرند.

معاون امور جوانان با تقدیر از عملکرد وزارت کشور در حوزه انتصابات جوانان افزود: وزارت کشور عملیاتی نسبت به استفاده  از نیروهای جوان اقدام کرده و حضور بانوان در عرصه های مدیریتی هم در استان ایلام بسیار خوب اتفاق افتاده است.

تندگویان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و توجه ایشان را به جوانانکشور مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه عمل نگرش مقام معظم رهبری به جوانانتوسط مسئولان مورد توجه قرار نمی گیرد و ما دچار تهی شدن کشور در استفاده از مدیران جدید شده ایم و فرصت انجام تجارب را از جوانان گرفته ایم و این بحران مدیریت در کشور ایجاد کرده است.

تندگویان با اشاره به موضوع پاتوق جوانان، افزود:  این پاتوق ها فضایی برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود و هماهنگ کردن آنها جهت خروجی مشخص برای جوانان است. در این پاتوق های جوانان باید سهم نهادها مشخص شود.

تندگویان با بیان این که مشکل اصلی جوانان کشور عدم مهارت است، افزود: جوانان ما دچار مدرک گرایی بدون هیچ مهارتی شده اند . و فاق التحصیلان ما هیچ مهارت اولیه زندگی و اشتغال را ندارند.

وی با اشاره به کاهش نرخ ازدواج گفت: جوانان زیادی داریم که وضعیت اقتصاد خوبی دارند اما حاضر به ازدواج نیستند چون مهارت های اولیه زندگی را ندارند و ما به آنها تعهد پذیری را آموزش نداده ایم.

تندگویان ادامه داد: موضوع مهارت با ایجاد پاتوق های جوانان حل می شود و می توان محیط هایی به وجود آورد تا جوانان در آن مهارت های مختلف را کسب کنند و خروجی پاتوق های جوانان به اشتغال بیانجامد.

وی با اشاره به گسترش تشکلهای جوانان در این دولت افزود: در نا آرامی های کشور،  از حدود ۳ هزار تشکل جوانان و جمعیتی حدود  ۲ میلیون نفری که تحت پوشش دارند حتی یک دستگیری نداشته ایم که این نشان می دهد وقتی جوان یک تشکیلات و جایگاهی برای بیان مطالبات خود به صورت مدنی داشته باشد به سمت آسیب ها و اغتشاشات نمی رود.

وی با اشاره به افتتاح شبکه ملی بازار جوانان گفت: بازار هدف این شبکه، جوانان کل کشور است و نیاز جدی جوانان کل کشور بود. هر آن چیزی که توسط جوانان تولید شود و قابلیت عرضه، قیمت گذاری و فروش داشته باشد می تواند در این شبکه ارائه شود البنه به تولیدات و معاملات آن نظارت داریم.

 تندگویان با بیان این که شبکه بازار جوانان یک وحدت رویه در حوزه بازار و معاملات تشکلها و جوانان کشور ایجاد و کمک زیادی به رونق کسب و کار جوانان کل کشور خواهد کرد، افزود: این شبکه به شدت اشتغالزا است و اگر جدی گرفته شود خود همین شبکه مشکل اشتغال استان را حل می کند.

وی با بیان این که جوانان ایلام باهوش و سرآمد هستند، افزود: امیدوارم با عنایت استاندار خانه جوانان استان ایلام و حضور خانه احزاب در آن تعیین تکلیف شود و به صورت ۱۰۰ در صد در اختیار جوانان قرار بگیرد. خانه جوانان استان ایلام فضای بسیار خوبی دارد که حتی می توان با کمی توجه یک سینما در آن احداث کرد.

نظر شما