وزیر ورزش و جوانان:

مسیر دموکراسی از صندوق رای و مسیرهای غیر خشونت آمیز می‌گذرد/ تا پایان عمر دولت دوازدهم، ۳۰ درصد مدیران دولتی زن خواهند بود

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۹:۱۹:۱۶
کد خبر: ۹۶۵۷۹۴
مسیر دموکراسی از صندوق رای و مسیرهای غیر خشونت آمیز می‌گذرد/ تا پایان عمر دولت دوازدهم، ۳۰ درصد مدیران دولتی زن خواهند بود
نشست صمیمانه وزیر ورزش و جوانان با اعضای مجمع سمن های مردم نهاد جوانان استان تهران و البرز در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نمایندگان تشکل های مردم نهاد جوانان استان تهران و البرز در ابتدای این نشست به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در امور جوانان پرداختند.

پس‌از آن وزیر ورزش و جوانان در‌پاسخ به سوالات و دغدغه های مطرح شده از سوی اعصای مجمع سمن ها گفت: خداوند توفیق داد یک دور کامل طی یکسال گذشته با نمایندگان سمن های استان های مختلف دیدار داشته باشیم. ان شالله در اینده نیز دیدارهایی شکل خواهد گرفت و پیگیری دغدغه ها و مسائلی که تبدیل به مشکل سمن ها شده است صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از بخش ها دوستان موفق بوده اند و در برخی دیگر از محورها به دلیل ضعف قانون و ناهماهنگی های ایجاد شده انچه که می خواستیم حاصل نشد که جزو مطابات شما هم هست‌، ما تلاش می‌کنیم این موارد را در ادامه دنبال کنیم تا به نتیجه برسد.

در ادامه سلطانی فر با اشاره به این موضوع که بیش از ۳۰ سال در مدیریت های مختلف بوده است گفت: در شرایطی که امسال نسبت به سال گذشته حاکم شد و بعد از اینکه امریکا از برجام خارج شد و تحریم های ظالمانه علیه ما اعمال شدکه در تاریخ بی سابقه بود و باعث به وجود امدن فشارهایی شده که متاسفانه تمامی حوزه ها اعم از فرهنگ و هنر و جوانان و مسائل دانشگاهی و ورزش و گردشگری را درگیر خود کرده است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: یک سال پیش ترامپ به اروپایی ها گفته بود بین ۳ تا ۶ ماه جامعه ایران فروپاشی خواهد شد اما ملت مقاومت کردند و فشار زیادی را تحمل کردند.

وی با بیان این موضع که ابزار ها و امکانات ما گسترده نیست، یادآور شد: مدیریت و تدبیر کردن ابزار میخواد اما ما نداریم، در سال ۹۰ درآمد حاصل از نفت و گاز و میعانات گازی در حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بوده اما امسال با توجه به تورم سالیانه درامد به ۱۲ میلیارد دلار تبدیل شده است. اگر‌با این روند جلوبرویم می‌شود ۹ میلیارد دلار، یعنی کشور در سال ۹۸ با یک دهم درامد ارزی سال ۹۰ اداره می شود در صورتکیه تمامی مشکلات افزایش یافته است.

سلطانی فرد ادامه داد: همگی با چنگ و دندان مشغول به خدمت هستند و باید دانست تامین منابع مالی برای کشور بسیار سخت است، هرسال مشکلات فراوانی داشته ایم برای مثال امسال سیل کمرشکن داشتیم، زلزله داشتیم و بسیاری دیگر از مشکلات.

این مقام مسئول در ادامه به موضوع شهادت سپهبد قاسم سلیمانی‌پرداخت و یادآور شد: شهادت سردار سلیمانی باعث وفاق ملی و غرور ملی شد و مردم با حضور خود از سردار زمان و رستم زمان خود با تشییع باشکوه قدردانی کردند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: علاوه بر مدیریت حوادث باید مسائل جاری کشور را مدیریت کرد و علی رغم‌وجود تحریم ها ۱۰۰ ها هزار نفر جوان هستند که وارد بازار کار می شوند و نیاز به حمایت های دولتی دارند.

وزیر ورزش در ادامه به مبحث حاکمیت دینی بر محور مردم سالاری پرداخت و گفت: کشوری هستیم که اعتقاد داریم داعیه مردم سالاری دینی هستیم و باور داریم و یقین داریم که در سایه یک حکومت دینی دموکراسی را تحقق می‌بخشیم، کش و قوش هایی که در‌مسیر انتخابات داریم همواره وجود داشته و معنی و مفهوم این را دارد که فضای خوبی حاکم است.

سطانی فر افزود: باید باور داشت مسیر دموکراسی از داخل مباحث و دانشگاه و مباحث پژوهشی می‌گذرد و ملت ها این زمان است که به بلوغ فکری می رسند. انتخابات جزو لاینفک دمکراسی و مردم سالاری است و مسیر دموکراسی از صندوق رای و مسیرهای غیر خشونت آمیز می‌گذرد. تمامی کشورهایی که توانسته اند به سطحی از مردم سالاری برسند کشورهایی هستند که روی فرهنگشان، روی مراکز علمی و پژوهشی سرمایه گذاری کرده اند.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه با سیاست جوانگرایی که در دولت وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های ما در این دوره که با جدیت پیگیری می شود مبحث جوانگرایی در وزارتخانه است. امروز مدیر کل های استان ها زیر ۴۰ سال سن دارند در فدراسیون های ورزشی نیز این موضوع انجام شده و حتی در حوزه جوانان نیز این امر انجام شده و در‌پی ادامه این مسیر هستیم و حتی تاکید دکتر روحانی بر استفاده از نیروهای جوانان و بانوان است که در ۶ سال و نیم گدشته همواره صورت پذیرفته است.

وی در ادامه به یکی از برنامه های دولت در خصوص افزایش تعداد مدیران زن در بدنه دولت اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از مباحث مطرح شد در این خصوص حضور ۳۰ درصدی مدیران زن تا پایان عمر دولت دوازدهم در بدنه دولت است که در حال حاضر ۲۶ درصد بانوان مدیر هستند. در بخش جوانان نیز امیدواریم کاری بکنیم تا انتقال قدرت به صورت صحیح انجام شود.

سلطانی فرد در پایان اظهار کرد: تمامی موارد مطرح شده توس نمایندگان تشکل های مردم نهاد جوانان را شنیده بودم و تذکرات لازم را داده ام و تغییراتی را نیز در این خصوص خواهیم داشت، تلاش ما بر این است در این تغییرات نقطه نظر دوستان و اعضای سمن های جوانان مد نظر باشد و لحاظ شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز