رویدادهای اجتماعی هفته؛

بالاخره کرونا به ایران رسید/ سگ‌های ولگرد پسر بچه را خوردند/ با کوکتل مولوتف به ستادهای انتخاباتی حمله شد!/ میانکاله در قرنطینه

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۲۳:۲۳:۱۷
کد خبر: ۹۶۶۷۹۶
بالاخره کرونا به ایران رسید/ سگ‌های ولگرد پسر بچه را خوردند/ با کوکتل مولوتف به ستادهای انتخاباتی حمله شد!/ میانکاله در قرنطینه
هفته‌ای که گذشت همراه بود با اخبار متعددی در حوزه اجتماعی؛ به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخش های از اخبار مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

وحشت هفته: کرونا در ایران!

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در روز چهارشنبه 30بهمن ماه از مثبت بودن آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونه‌های ارسالی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا جدید در شهر قم خبر داد و گفت: به دنبال پیک بیماری‌های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در قم دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کرونا ویروس مثبت گزارش شدند. متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقض سیستم ایمنی در بخش مراقبت های ویژه فوت نمودند.

جهانپور همچنین در پاسخ به این سوال که موارد مشکوک در کدام شهرها و استان‌ها بوده‌اند؟ گفت: موارد مشکوک در شهرهای یزد، مشهد، تبریز، زنجان و اصفهان، بوده‌اند که خوشبختانه نتایج آزمایشات همه آنها منفی بود.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

در پی شیوع این ویروس رئیس یکی از مهمترین بیمارستان‌های شهر ووهان چین، کانون شیوع ویروس کرونا، صبح روز سه شنبه 29 بهمن ماه براثر ابتلا به همین ویروس جان باخت.

این دومین پزشک معالج در شهر ووهان است که براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهد.

همچنین کمیسیون بهداشت ملی چین رسما اعلام کرد شیوع و سرایت ویروس کرونا در سطح کشور بسیار آهسته و کند شده است.

آنتونی فاسی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده، نیز اعلام کرد: پس از کسب موفقیت در آزمایش‌ موش‌ها، آزمایشات اولیه بالینی طی ۲/۵ ماه  آینده برای آزمایش ایمنی واکسن در گروه کوچکی از انسان‌ها آغاز می‌شود و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، این واکسن به طور عمده تولید و مصرف خواهد شد.

بازگشت هفته: دانشجویان در قرنطینه

سه‌شنبه 29 بهمن وزیر بهداشت گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی در کشور نداشتیم و دانشجویان نیز از امروز می‌توانند به آغوش خانواده‌هایشان باز گردند.

بلاتکلیف هفته: پارکینگ پروانه

منوچهر خواجه دلوئی، معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان، در خصوص تعطیلی پارکینگ پروانه که چندی است به اخبار داغ حوزه شهری تبدیل شده است گفت: در توافق اخیر شهرداری تهران با بنیاد مستضعفان، مقرر شد پارکینگ پروانه به عنوان پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو مورد بهره‌برداری قرار گیرد و بنیاد مستضعفان نیز قرار است فقط نسبت به مقاوم‌سازی این پارکینگ و مکانیزاسیون آن اقدام کند.

او با تأکید بر اینکه به هیچ‌عنوان قرار نیست کسب و کار جمعه بازار پارکینگ پروانه به دلیل عملیات مقاوم‌سازی آن تعطیل شود گفت: نکته حائز اهمیت آن است که اجرای عملیات مقاوم‌سازی و مکانیزاسیون پارکینگ پروانه در جریان بهره‌برداری فعلی آن انجام می‌شود و اجرای این عملیات هیچ مشکلی برای کسب و کار جاری در این پارکینگ ایجاد نمی‌کند.

خواجه دلوئی خاطرنشان کرد: بر همین اساس هیچ جای نگرانی نسبت به آینده فعالیت فعلی این پارکینگ وجود ندارد و شایعات مطرح شده نسبت به تعطیلی کسب و کار جمعه بازار پارکینگ پروانه به دنبال شایعات تملک این پارکینگ یا عملیات مقاوم سازی آن‌که باعث نگرانی برخی از کسبه و مردم شده، صحت ندارد.

خبر دردناک هفته: سگ‌های ولگرد و مرگ پسر خردسال

ساعت ۵ بعدازظهر روز جمعه 25بهمن ماه دو پسر بچه ۸ و ۱۱ ساله، که ظاهرا از زاهدانی‌های مقیم میبد بوده‌اند هنگام جمع‌آوری ضایعات در محله گود زباله خارج از محل مسکونی در کاشف آباد مورد حمله گله سگ‌های وحشی قرار می‌گیرند.

در این حادثه برادر بزرگتر پا به فرار می‌گذارد اما برادر ۸ ساله طعمه سگ قرار می‌گیرد و جانش را از دست می‌دهد.

زلزله هفته: هرمزگان، آذربایجان غربی و کامیاران

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5/8 ریشتر در ساعت 16 مرز جزیره قشم و هرمزگان- حوالی لافت- یکشنبه 27بهمن ماه را لرزاند.

همچنین در همین روز زلزله‌ای به بزرگی ۴/۵ ریشتر حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

روز بعد یعنی دوشنبه 28بهمن ماه زلزله‌ای با قدرت ۴/۲ در مقیاس ریشتر دقایقی پیش حوالی کامیاران در استان کردستان را لرزاند.

خوشبختانه هیچ‌کدام از این زلزله‌ها خسارت جانی و مالی جدی بر جا نگذاشت.

نتیجه هفته: استخدامی آموزش و پرورش

یارمحمدحسین‌بُر، مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش، در خصوص نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار کرد: اوایل هفته آینده نتیجه نهایی آزمون استخدامی اعلام می‌شود.

واریزی هفته: عیدی و حقوق بازنشستگان

حقوق بهمن ماه بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به همراه عیدی سال 98 این عزیزان تا پایان شب (دوشنبه 28 بهمن ماه 1398) پرداخت شد.

حمله هفته: ستاد انتخاباتی در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۳ نفر که با کوکتل مولوتف به ستادهای انتخاباتی حمله کرده بودند، خبر داد.

بازداشت هفته: کانال جعلی سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عوامل کانال جعلی و غیرواقعی که به نام سازمان سنجش در فضای مجازی (پیام‌رسان تلگرام) فعالیت می‌کردند، شناسایی، دستگیر و جهت اقدامات بعدی تحویل مراجع قضایی شدند.

خبر بد هفته: حمله به محیط‌بانان

حسینعلی ابراهیمی با اشاره به مصدوم شدن چهار محیط‌بان شهرستان بهشهر در درگیری با متخلفین شکارگفت: شکارچیان در محدوده بندرگز در خلیج گرگان با حمله به محیط بانان، آنان را مصدوم و متواری شدند.

ماجرای ادامه‌دار هفته: باز هم میانکاله

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به تلفات بیش از ۱۵ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب میانکاله گفت: به عنوان دستگاه متولی و تا زمان پاکسازی کامل منطقه میانکاله از بیماری و تلفات پرندگان، این تالاب به عنوان منطقه قرنطینه اعلام شده است و صید و شکار پرندگان در آن ممنوع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز