برای پیشگیری از ابتلا به کرونا حتما این موارد مهم را جدی بگیرید/بخوانید

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۱۹:۴۶:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۸۴۲
برای پیشگیری از ابتلا به کرونا حتما این موارد مهم را جدی بگیرید/بخوانید
دستان خود را مرتباً با آب و صابون بشویید و اگر دستان شما به وضوح کثیف نیستد، آنها را با الکل یا ژل های آنتی باکتریال ضد عفونی کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بپوشانید – بلافاصله دستمال را درون سطل بسته رها کنید و دستان خود را با ژل، الکل یا آب و صابون تمیز کنید.

علت؟ پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه از شیوع میکروب و ویروس جلوگیری می کند. اگر قطرات ریز عطسه یا سرفه به دستان شما منتقل شود، ممکن است اشیاء یا افرادی را که لمس می کنید آلوده کنید.

حفظ فاصله اجتماعی

فاصله یک متری بین خود و سایر افراد بخصوص افرادی که سرفه یا عطسه می کنند و تب دارند را حفظ کنید.

علت؟ وقتی شخصی که به یک بیماری تنفسی آلوده است، مانند ویروس کرونا ، سرفه یا عطسه ی او، دارای قطرات کوچک حاوی ویروس است. اگر به او خیلی نزدیک هستید، در واقع در محیط ویروس نفس می کشید.

خودداری از لمس چشم، بینی و دهان

علت؟ دست ها بسیاری از سطوح آلوده به ویروس را لمس می کنند. اگر با دستان آلوده چشم، بینی یا دهان خود را لمس کنید، می توانید ویروس را از سطوح مختلف و آلوده وارد بدنتان کنید.

اگر تب، سرفه و مشکل تنفسی دارید، سریعاً به پزشک مراجعه کنبد

اگر به منطقه ای در چین سفر کرده اید، که ابتلا به ویروس در آن شهر گزارش شده است یا با کسی که از سفر چین برگشته است و دارای علائم تنفسی بوده است، برخورد داشته اید، باید به مرکز خدمات درمانی اطلاع بدهید.

علت؟ هر وقت تب، سرفه و مشکل تنفسی دارید لازم است سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید چرا که ممکن است به دلیل عفونت تنفسی در یک وضعیت جدی قرار داشته باشید. علائم تنفسی همراه با تب می تواند علل مختلفی داشته باشد و بسته به تاریخچه و شرایط سفر شخصی شما، ابتلا به ویروس کرونا می تواند یکی از این موارد باشد.

اگر علائم تنفسی خفیف دارید و سابقه سفر به چین ندارید

اگر علائم تنفسی خفیف دارید و سابقه مسافرت به چین ندارید، بهداشت اساسی تنفسی و دست را با دقت تمرین کنید و در صورت امکان در خانه استراحت کنید.

به عنوان یک احتیاط عمومی، هنگام بازدید از بازارهای حیوانات زنده، بازارهای مرطوب یا بازار محصولات حیوانات، اقدامات بهداشتی عمومی را انجام دهید

از شستن منظم دست ها با آب و صابون پس از تماس با حیوانات و محصولات حیوانی غافل نشوید. از دست زدن به چشم، بینی یا دهان خود با دستان آلوده خودداری کنید. مراقب باشید که از تماس با حیوانات بیمار یا محصولات حیوانی فاسد اجتناب کنید. از هرگونه تماس با حیوانات (به عنوان مثال گربه ها و سگهای ولگرد، جوندگان، پرندگان، خفاش ها) به شدت جلوگیری کنید. از تماس با زباله های حیوانی آلوده یا مایعات موجود در خاک خودداری کنید.

خودداری از مصرف محصولات حیوانی خام یا نپخته

از مصرف گوشت خام یا نپخته یا شیر حیوانات بپرهیزید تا از آلودگی و انتقال بیماری جلوگیری کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز