اصفهان در وضعیت خطرناک/شهروندان بسیار مراقب باشند!

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۲۱:۲۸:۲۳
کد خبر: ۹۶۶۸۵۷
اصفهان در وضعیت خطرناک/شهروندان بسیار مراقب باشند!
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان شامگاه چهارشنبه با میانگین ساعتی ۱۹۳ در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیفیت هوای کلانشهر اصفهان شامگاه چهارشنبه سی ام بهمن ماه- با میانگین ساعتی ۱۹۳ در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفته است. این در حالی است که کیفیت هوای این کلانشهر در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با میانگین ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس گزارش شده است.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ساعت ۲۰ امشب در ایستگاه‌های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۶۳، خیابان‌های استانداری روی عدد ۱۵۷، خیابان پروین روی عدد ۱۵۲، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۲۹ و خیابان رودکی روی عدد ۳۸۶ گزارش می‌شود.

طی روزهای گذشته نیز وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان در شرایط ناسالم برای گروههای حساس بوده است که علت آن بنابر اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری اصفهان، خیزش گردوخاک از سمت جنوب استان سمنان و اضافه شدن آن بر آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان بوده است. با وجود این برای امروز چهارشنبه آلودگی هوا پیش بینی نشده بود. برای مثال در حال حاضر غلظت آلاینده‌ها در ایستگاه رودکی از مرز هشدار نیز گذشته است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما