چرا مردان احساس سلامتی بیشتری دارند؟

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۲۰:۲۷:۳۵
کد خبر: ۹۶۷۰۹۳
چرا مردان احساس سلامتی بیشتری دارند؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: احساس کاذب سلامت در میان مردان بیشتر است در نتیجه کمتر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا زالی روز پنجشنبه در «چهارمین کنگره سلامت مردان و بهداشت باروری» افزود:پیام جدی این کنگره توجه بیش از پیش به سلامت مردان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارداشت: احساس کاذب سلامت در میان مردان بیشتر است در نتیجه کمتر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند و سهم مراجعه مردان به مراکز بهداشتی و درمانی ١٠ تا٢٠ درصد از کل مراجعات است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به سلامت مردان در نظام سلامت، اظهارداشت: سنجه امید به زندگی در مردان ایرانی به طور محسوس دو و نیم تا سه سال در مقایسه با زنان کمتر است.

زالی در مورد خطرپذیری و مشکلات آقایان گفت: آقایان سه برابر خانم ها در معرض سقوط قرار دارند همچنین مردان تا ١٠ برابر بیشتر در معرض اعتیاد هستند.

شایع ترین سرطان ها در میان مردان ایرانی

وی با اشاره به سهم بیشتر مردان در ابتلا به انواع سرطان ها افزود: سرطان های معده، پوست، پروستات، روده بزرگ و مثانه به ترتیب شایع ترین سرطان ها در میان مردان ایرانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: در حوادث ترافیکی سهم آسیب آقایان دو و نیم تا پنج برابر بیشتر از زنان است همچنین در جنگ ها از هر ١٠ مرگ ناشی از جنگ ٩ مورد مردان هستند. در زمینه بیماری های روانی که منجر به افزایش مرگ و میر می شود، سهم مردان حدود چهار تا پنج برابر زنان است.

سطح سواد سلامت آقایان از خانم ها کمتر است

وی خاطرنشان کرد: اگرچه میزان سطح تحصیلات آقایان در ایران بیشتر از خانم هاست، برخلاف انتظار سطح سواد سلامت آقایان از خانم ها کمتر است و از آنجا که آقایان توجه کمتری به سلامتی خود دارند بنابراین باید چترهای حمایتی بیشتری برای مردان درنظر گرفته شود.

زالی با اشاره به بیشتر بودن مخاطرات شغلی برای مردان گفت: متاسفانه فرهنگ حفاظت و ایمنی کمتر رعایت می شود این در حالی است که می توان با آموزش های ساده و مقدماتی از بسیاری از مخاطرات پیشگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت توجه به سلامت مردان و تاثیر آن بر سلامت باروری اظهارداشت: در باروری ها معمولا بیشترین توجه و مراقبت مربوط به جنین و زنان است و کمتر به سلامت مردان و تاثیر آن بر سلامت باروری توجه می شود درحالی که سلامت مردان بسیار مهم است.

استفاده از مایکروفر برای گرم کردن غذا سرطان پروستات را افزایش می دهد

زالی با بیان اینکه علت بسیاری از سرطان ها به سبک زندگی مربوط می شود افزود: استفاده از مایکروفر برای گرم کردن غذا سرطان پروستات را افزایش می دهد همچنین استفاده نامناسب و کمبود فیبر و استفاده غیر معمول از اسیدهای چرب و اسیدهای ترانس می تواند سرطان پروستات را افزایش دهد.

بیشترین میزان ابتلا به سرطان آقایان در یزد، آذربایجان غربی و زنجان

وی اظهارداشت: باید بررسی شود چرا بیشترین میزان ابتلا به سرطان آقایان را در استان های یزد، آذربایجان غربی و زنجان شاهد هستیم همچنین چرا بیشترین موارد ابتلا به سرطان معده در آقایان به استان های اردبیل، زنجان و خراسان شمالی مربوط است و یا چرا سرطان روده بزرگ در استان های سمنان، تهران و یزد بیشتر است.

 «چهارمین کنگره سلامت مردان و بهداشت باروری» صبح امروز پنجشنبه  در تالار ابوریحان مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

زالی همچنین در مورد ویروس کرونا یادآور شد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در عرصه جهانی ٣/۶ درصد بود که این میزان از روز گذشته ٣٠ بهمن ماه به ٢/٧ تا ٢/٩ تقلیل یافته است.

وی افزود: طبق بررسی‌ها و رصدهای انجام شده، در مرگ و میرهایی که در چین و ٢۵ کشور آلوده به ویروس کرونا انجام شده است، سهم کشندگی این ویروس در آقایان بیشتر است.

قرار بود سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آمووزش پزشکی و معاونان وزیر نیز در این همایش سخنرانی داشته باشند که به دلیل تشکیل جلسه قرارگاه کرونا در این همایش حضور نداشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز