پیگیر ارائه کیفیت عادلانه آموزش هستیم

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۲:۲۹:۱۷
کد خبر: ۹۶۷۹۴۶
پیگیر ارائه کیفیت عادلانه آموزش هستیم
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که طی چهل و یکسال انقلاب اسلامی عدالت آموزشی کامل اجرا شده، گفت: حال که دسترسی عادلانه شده، مسئول هستیم کیفیت هم عادلانه شود و امیدواریم این هدف تحقق یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی، در آیین موافقنامه میان معاونت امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش که با حضور معصومه ابتکار  در ساختمان وزارتخانه برگزار شد، افزود: ۶۲ درصد همکاران آموزش و پرورش را زنان تشکیل می دهند و بنابر آمارها نیمی از جمعیت زنان شاغل در این وزارتخانه مشغول به کار هستند. پس رسیدگی به امور زنان در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به این که مساله برقراری عدالت از ماموریت های مهم انبیا و از آرمان های جمهوری اسلامی است، یادآور شد:  اگر شاخص دسترسی به عدالت آموزشی در پیش از انقلاب را بررسی کنیم درخواهیم یافت که مهم‌ترین خدمت جمهوری اسلامی ایران در طول چهل و یکسال عدالت آموزشی در دسترسی عمومی است.

حاجی میرزایی تاکید کرد: شاهد مدعا دسترسی ۹۷.۱۸ درصد زنان از آموزش و سواد است و نشان می دهد دسترسی آموزشی ما کامل است و به توفیق بزرگی دست یافته ایم. اما مسئولیم که آموزش با کیفیت ارائه دهیم حال که دسترسی عادلانه شده کیفیت هم عادلانه شود و امیدواریم این هدف تحقق یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که یکی از هدف های مشترک ما این است که به زنان کمک کنیم تا همراه با تغییرات روز تقویت شوند، افزود: این تقویت به زنان کمک می کند نقش اجتماعی خود را بهینه ایفا کنند.

وی، گفت‌وگوی بین‌نسلی را یکی از دیگر از طرح های مشترک و بالقوه آموزش و پرورش با معاونت امور زنان و خانواده عنوان و در اهمیت آن خاطرنشان کرد: یکی از آفت های بزرگی که جامعه را تهدید می کند همین خلا گفت‌وگوی بین نسلی است که در صورت اجرایی شدن آن بین نسل ها و خانواده آسیب کمتر می شود. ماموریت آموزش و پرورش هم کمک به افراد برای خوب زندگی کردن و کسب توانمندی ها است و ما مامور انتقال این توانمندی ها هستیم.

حاجی میرزایی با تاکید بر این که همکاری های مشترک محصولات مشترک ارائه می دهد و به وسیله آن هدف ها تحقق می یابد، اظهار داشت: همه حوزه های آموزش و پرورش فضای مشترکی با معاونت امور زنان و خانواده دارد و آمادگی داریم این همکاری را توسعه دهیم.

طرح ها و اهداف این موافقنامه

افزایش مهارت های گفت‌وگو و ارتباط موثر دانش آموزان دختر با اولیاء، مربیان و مسوولان از جمله طرح های این موافقنامه است که با اهداف کیفی ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای بازنگری در رفتارها، افزایش مشورت پذیری، افزایش کار جمعی و گفتگوی بیشتر دنبال می شود. ضمن این که در این هدف آموزش ۲۳ هزار و ۵۰۰  نفر دانش آموز دختر (والدین ، معلمان و اولیاء مدرسه و مسئولان ) مدنظر قرار خواهد گرفت.

بهبود وضعیت بهداشتی دختران دانش آموز از دیگر اهداف این موافقنامه عنوان شده که با هدف ارتقاء  و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم با اولویت مراکز شبانه روزی دنبال می شود. در این طرح هم آموزش ۶ هزار و ۸۱۰ دانش آموز دختر دوره اول متوسطه روستایی و محروم استان کهکیلویه اجرایی خواهد شد.

طرح تقویت شیوه های مهارتی و ارتباطی اولیا با  دانش آموزان دختر هم با هدف رشد مهارت های ارتباطی اولیا و مربیان در راستای پرورش نسلی سالم و با نشاط با آموزش ۱۳ هزار دانش آموز دختر و مربیان آنان در استان کهکیلویه هم از دیگر طرح ها است.

اجرای طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران هم با هدف افزایش آگاهی و دانش والدین و مربیان مدارس و دانش آموزان دختر با جایگاه، نقش و کارکرد نهادهای مدنی هم با آموزش دانش آموز دختر دوره اول متوسطه روستایی و محروم استان کهکیلویه اجرایی خواهد شد.

طرح حقوق کودک به دانش آموزان با هدف کیفی آشنایی دانش آموزان با حقوق خود و ارتقای سطح فرهنگی واجتماعی با هدف آموزش ۱۱ هزار و ۶۸۰  و طرح آموزش مهارت کودک یاری به دانش آموزان

با هدف آماده سازی دختران و پسران برای شروع زندگی مشترک از دیگر طرح های این موافقنامه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز