برای پیشگیری از ابتلا به کرونا؛

ممنوعیت تماس با حیوانات خیابانی!

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۲:۵۹:۲۰
کد خبر: ۹۶۷۹۷۸
ممنوعیت تماس با حیوانات خیابانی!
مردم برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا، از تماس با حیوانات خیابانی بپرهیزند و از مصرف غذاهای خیابانی و روباز خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهمترین نکته برای جلوگیری از ابتلا و انتشار کرونا ویروس توجه به بهداشت فردی با رعایت مواردی همچون شست و شوی مداوم دست ها و خودداری از دست دادن و روبوسی است.

  «کویید ۱۹»، نوع جدیدی از خانواده کرونا ویروس هاست که بین انسان و حیوان ها مشترک و با بیماری زایی بالایی همراه است. منشا این ویروس «ووهان» چین بوده و تا کنون هزاران نفر را در چین و بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران مبتلا کرده است.

مهمترین علایم ابتلا به این ویروس، عطسه، سرفه، آبریزش بینی، سردرد، تهوع، استفراغ، مشکلات تنفسی و تنگی نفس است و این ویروس با تماس انسانی، عطسه و سرفه، تماس با اشیا، سطح و حیوانات آلوده انتقال می یابد.

ویروس کرونا یکی از واگیردارترین ویروس های چند دهه اخیر است به همین خاطر رعایت بهداشت فردی و نکات بهداشتی برای مقابله با آن ضروری است و برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، دست های خود را مدام با شست و شو با مواد شوینده پاکیزه نگه دارید و از دست دادن و روبوسی بپرهیزید.

 هنگام عطسه و سرفه صورت خود را با دستمال یکبار مصرف بپوشانید؛ اگر دستمال در اختیار ندارید با بازوها و داخل آرنج جلوی صورتتان را بپوشانید و از کف دستهایتان به هیچ عنوان استفاده نکنید و پس از استفاده از دستمال یکبار مصرف آن را سریع داخل سطل زباله بیندازید.

از تماس دست های آلوده خود به چشمان، بینی و دهانتان بپرهیزید، اگر بیمار هستید حتما در خانه بمانید، این بیماری با رعایت بهداشت فردی و رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری است؛ نسبت به آموزش نکات بهداشتی به کودکان و اطرافیان خود اقدام کنید.

بیماری کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ نفر را گرفته است.

این ویروس همچنین هزاران نفر را در ۲۷ کشور دیگر مبتلا کرده است. تاکنون ۱۴ نفر در خارج از چین جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

به گفته مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ویروس کرونا تاکنون ۱۸ مورد قطعی مبتلا در کشور داشته که چهار نفر آنان جان خود را از دست داده‌اند. در لبنان نیز یک مورد ابتلا و ۲ مورد مشکوک شناسایی شده‌اند.

نظر شما