رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد:

۱۵ مورد جدید ابتلای قطعی به کرونا در کشور

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۹۶۸۵۴۳
۱۵ مورد جدید ابتلای قطعی به کرونا در کشور
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: ظرف دیروز و امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 15 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید19 در کشور گزارش شده و تعداد مبتلایان به این ویروس در ایران به 43 نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، با اعلام این خبر، افزود: از این 15 مورد جدید ابتلای قطعی به کروناویروس جدید (کووید19) در کشور، 7 نفر مربوط شهر قم، 4 نفر از بیماران بستری در شهر تهران، دو نفر مربوط شهر رشت، یک نفر مربوط به تنکابن و یک نفر نیز مربوط به استان مرکزی بوده اند. متاسفانه سه نفر از این مبتلایان جان خود را از دست دادند و تعداد جان باختگان بر اثر کووید19 در کشور تاکنون به 8 نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: همچنین امروز در نشست ستاد فنی و اجرایی کنترل بیماری کووید19 مقرر شد که از امروز بسته های بهداشتی شامل ماسک، ژل یا محلول های ضدعفونی کننده و محتوای آموزشی توسط نیروهای بهداشتی و درمانی در شهر قم و درب منازل توزیع شود.

رییس کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد با نظارت مرکز مدیریت پیوند و بیماری ها وزارت بهداشت برای تمام بیماران خاص در سراسر کشور نیز کیت حفاظتی با مکانیسمی که مشخص خواهد شد، توزیع شود.

جهانپور اضافه کرد: خبر نویدبخش اینکه کمیته علمی و فنی پس از بررسی های انجام شده، درمان جدید دارویی را برای بیماران کووید19 در ایران آغاز کرده است. همچنین، گواهی سلامت برای متقاضیان مسافرت به خارج از کشور با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و اداره کل همکاری های بین المللی این وزارتخانه فعلا در فرودگاه های بین المللی کشور صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: با ابلاغ شب گذشته وزیر محترم بهداشت، تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در 10 استان کشور تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.

جهانپور بیان کرد: تمامی سینماها، سالن های نمایش، المپیادهای ورزشی، همایش ها، سمینارها، اردوها و تجمعات تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده و مقرر شده که مسابقات بدون حضور تماشاگر، برگزار شود.

وی در پایان اظهار کرد: توصیه اکید و مکرر ما به مردم عزیزمان، رعایت بهداشت فردی، شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از مصافحه، بوییدن و در آغوش کشیدن و دست دادن، ضدعفونی وسایل و سطوح تماس و رعایت آداب تنفس است. رعایت این اقدامات ساده، شاه کلید و مهمترین و موثرترین راه قطع زنجیره انتقال این بیماری خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز