آیا غذاهای بیرون کرونایی است؟

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۲۳:۲۰:۱۵
کد خبر: ۹۶۸۵۷۷
آیا غذاهای بیرون کرونایی است؟
اگر کارمند هستید و روزهایی ازهفته را بیرون ازمنزل غذا می خورید یا از رستوران و اغذیه فروشی سفارش غذا می دهید لازم است چند نکته را درنظرداشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، اول چند پیشنهاد و یادآوری برای کسانی که غذا را آماده می کنند داشته باشیم و سپس به کسانی که تمایل دارند یک وعده غذایی را بیرون از منزل تهیه کنند:

 

توصیه به آشپزها و فروشندگان

اگرعلایم و نشانه هایی شبیه آنفلوآنزا شامل تب ، سرفه و عطسه داشتید در آشپزخانه نمانید و تا خوب شدن کامل در منزل استراحت کنید .

کارکنان رستوران و اغذیه فروشی ها در شست و شو و تهیه مواد غذایی نهایت دقت را داشته باشند و بیشتر از همیشه دست ها را با شیوه صحیح شست و شودهند.

اغذیه فروش ها و کسانی که مسئول آماده کردن ساندویچ ، سالاد و سینی پذیرایی هستند هم بهتر است در طول روز چندین با ر دست خود را بشویند و با محلول ضد عفونی کنند.

پذیرایی به صورت سلف سرویس شرایط انتشار ویروس کرونا را فراهم ترمی کند، بنابراین بهتر است، تماس مراجعه کنندگان با مواد غذایی کمتر باشد و غذا، سالاد، دسر و ... به صورت پرس تحول ارائه شود نه سلف .

 

توصیه به مصرف کنندگان

بهتر است برای سفارش غذا به رستوران واغذیه فروشی مراجعه تا از سلامت و بهداشت محل پخت و تهیه غذا اطمینان حاصل کنید .

اگر سفارش غذا را در محل کار یا منزل می دهید، بعد ازتحویل گرفتن غذا و قبل از باز کردن بسته بندی ، دست ها را کاملا شست و شودهید. بسته بندی را بعد از باز کردن در سطل زباله بیندازید و با کمترین تماس غذا با ظرف، محتویات را به بشقاب منتقل کنید.

رستوران و اغذیه فروشی ثابتی را برای تهیه غذا در نظر داشته باشید و هر روز رستوران و اغذیه فروشی خود را عوض نکنید.

تا حد ممکن سالادو سبزی و دسر را خودتان آماده کنید و تنها غذا را از بیرون سفارش بگیرید.

اگر مجبورید سر میز غذا با افراد دیگر ی بنشینید فاصله خود را رعایت کنید.

در محل کار فضایی را برای خوردن غذا اختصاص دهید تا سر میز کارتان که احتمال آلودگی بیشتر دارد مجبور به خوردن نباشید.

گوشی همراه را سرمیز ناهار همراه نداشته باشید و در مدت غذا خوردن مشغول کار دیگری نباشید تا ظرف غذا روی باز مدت زمان بیشتری در معرض آلودگی قراربگیرد.

از برداشتن غذای ریخته شده تا انتهای میل کردن وعده غذایی خودداری کنید و اگر چنگال یا قاشق تان روی زمین افتاد قبل از شروع مجدد آن را کاملا بشویید.

نظر شما