نوروزنامه ۹۹/ مهمترین اتفاقات خردادماه ۹۸ در حوزه اجتماعی؛

نجفی قاتل شد/ سوءقصد به جان امام جمعه کازرون

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۲۳:۵۱:۰۵
کد خبر: ۹۶۸۶۰۳
نجفی قاتل شد/ سوءقصد به جان امام جمعه کازرون
در 7 خرداد ماه سال 98 ایران شاهد عجیب‌ترین قتل تراژدیک 50سال گذشته خود بود. محمدعلی نجفی، وزیر اسبق آموزش و پرورش و شهردار اسبق تهران، همسر خود را به قتل رساند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در تاریخ 7خرداد 98 خبری جنجالی و شوکه کننده‌ای مبنی بر قتل «میترا استاد» همسر دوم و جنجالی محمدعلی نجفی در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد تهران با اصابت گلوله منتشر شد.

وقتی همه هنوز در بهت و این اتفاق و خبر بودند پس از تحقیقات اولیه پلیس وبررسی دوربین‌های مداربسته برج محل وقوع جنایت، دستور بازداشت اولین مظنون جنایت صادر شد. پس از صدور این حکم بازداشت در کمال ناباوری محمدعلی نجفی متواری شد.

اما ساعاتی بعد در اتفاقی محتمل محمدعلی نجفی، که پس از قتل متواری شده بود، با مراجعه به پلیس آگاهی تهران به ارتکاب قتل اعتراف و انگیزه خود از قتل همسرش را اختلافات خانوادگی اعلام کرد.

محمدعلی نجفی تاکید داشت در صحنه درگیری با همسر و شلیک گلوله به سمت میترا استاد، یکی از گلوله‌ها کمانه کرده و به پای وی برخورد کرده و زخمی شده بود.

در همین بین شایعات و احتمالاتی متعددی مبنی بر بدرفتاری محمدعلی نجفی با همسرش و پسر میترا استاد در فضای خبری کشور پیچید.

فردای آن روز محمدعلی نجفی ساعت 11 صبح وارد دادسرای امور جنایی تهران شد و در اولین جلسه بازپرسی حضور یافت.

از دیگر شایعات موجود در پیرامون این اتفاق، ادعای محمدعلی نجفی مبنی بر همکاری میترا استاد با سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور بود.

در طول تمام فرایند دادگاه، محمدعلی نجفی همواره اصراری بر نداشتن برنامه از پیش تعیین شده برای قتل میترا استاد داشت و هدف خود را تهدید، عنوان کرد.

او همواره خیانت مقتوله را نسبت به خود انکار کرد و افزود: ولی مدام میترا استاد مرا تهدید به خیانت و ارتباط با مردانی که قبل از من با آنها ارتباط داشت می‌کرد.

نجفی از تهدیدهای پی در پی میترا استاد نسبت به زندگی خود همواره گله کرد.

محمدعلی نجفی در خصوص خبر خودکشی اش توضیحی نداد ولی بیان داشت در نهایت خدمتکار هتل به وضعیت زمانی من در هتل مشکوک شد و در اتاق را باز کرده و با بدن نیمه جانم مواجه شد که بعد از انتقال به بیمارستان وضعیتم بهبود یافت.

تاریخ اولین دادگاهی محمد علی نجفی 22 تیرماه 98 مقرر شد.

و اما بعد از تمام جنجال و حواشی که داستان تراژدیک مرد دیروز سیاست به دنبال داشت فردای آن روز یعنی 8 خردادماه امام جمعه کازون به ضرب چاقوی یک مهاجم، به قتل رسید.

قاتل امام جمعه کازرون فردی بوده که با لباس تعزیه مقابل خانه خرسند، منتظر بازگشت او مانده و بعد از اصرار به گرفتن عکس، با چاقو به سینه حجت‌الاسلام خرسند چند ضربه زده است.

او فردی ۴۰ ساله بوده که به شغل عکاسی و فیلمبرداری اشتغال داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز