چند خانه در زلزله آذربایجان غربی خسارت دیدند؟

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۰:۵۳:۳۷
کد خبر: ۹۶۸۸۸۴
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از خسارت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از دو زلزله ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری روز گذشته در حوالی شهر «قطور» خوی و حوالی زرآباد در شمال استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد فرید لطیفی، درباره آخرین اقدامات صورت‌ گرفته در رابطه با دو زلزله ۵.۷ و ۵.۹ ریشتری روز گذشته در استان آذربایجان غربی افزود: این دو زمین لرزه ۹۰ نفر مصدوم برجای گذاشته که از این تعداد ۱۰ نفر بستری هستند و مابقی از مراکز درمانی و بیمارستانی مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص مردم زلزله زده و سرما و برودت هوا پیش بینی شده بود که پنج هزار دستگاه چادر امدادی برای اسکان اضطراری در بین زلزله زدگان توزیع شود که این مهم به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن برخی از روستاها به سختی در حال انجام است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: هم اکنون نیروهای امدادرسان هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، پلیس مرزبانی و سایر دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح در حال خدمات رسانی به مردم زلزله زده استان آذربایجان غربی هستند و تا رفع  کامل مشکلات مردم زلزله زده در کنار آنان خواهند بود.

علاوه بر ده‌ها زمین‌لرزه با شدت کم و متوسط، مناطق مرزی خوی طی روز گذشته دو بار با زمین‌لرزه نسبتا شدید لرزید که این امر موجب مصدومیت ۹۰ نفر و بستری شدن ۱۰ نفر از آنان، تلف شدن صدها راس دام روستاییان و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در حداقل هشت روستای این منطقه شد.

مسوولان و مردم زلزله‌زده خوی در روز گذشته دردی مشترک داشتند و دو زلزله ساعت ۹:۲۲ و ۱۹:۳۰ به جلوه‌های زیبایی از همدردی مسوولان با مردم مناطق قطور و زرآباد این شهرستان تبدیل شد تا دشواری‌های زلزله و سرمای هوا راحت‌تر تحمل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز