تصویب طرح دو فوریتی الزام شهرداری برای مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۲:۰۷:۳۶
کد خبر: ۹۶۹۴۲۱
تصویب طرح دو فوریتی الزام شهرداری برای مقابله با کرونا
دو فوریت طرح الزام شهرداری برای اقدامات لازم جهت تاب‌آوری شهر تهران برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از کرونا ویروس با اکثریت آرا در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ناهید خداکرمی، به عنوان یکی از ارائه دهندگان این طرح در حمایت از دو فوریت این طرح گفت: در حال حاضر شرایط ویژه‌ای در شهر تهران حاکم است. شهرداری هم حتی خارج از ماموریت خود در حال کمک‌رسانی در کنار دیگر دستگاه‌ها است. اما برای اینکه این کمک‌رسانی هدفمند شود و مطابق تاکیدی که بند ۱۹ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها کرده و شهرداری را مکلف کرده که در خصوص امراض مسری شهرداری وارد عمل شود، ما امضا کنندگان این طرح، ماده واحده‌ای را تحت عنوان الزام شهرداری تهران به اقدام لازم و فوری جهت افزایش تاب‌آوری شهر تهران برای پیشگیری از کاهش اثر آلودگی ناشی از کرونا تقدیم کردیم. دلایل پیشنهاد این طرح، لزوم افزایش ایمنی و امنیت شهروندان در مواجهه با بیماری ویروسی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان، لزوم نقش‌آفرینی مدیریت شهری در ارتقای تاب‌آوری شهروندان برای پیشگیری از شیوع بیماری و ایفای نقش اجتماعی شهرداری و لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری‌ها است.

وی افزود؛ مطابق ماده واحده تعریف شده، شهرداری تهران ملکف است در راستای عمل به تکلیف بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر جلوگیری ازشیوع امراض مسری انسانی با توجه به جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی به منظور افزایش تاب آوری شهر تهران و برای مقابله و شیوع کرونا ویروس در چارچوب مدیریتی خود و در کنار سایر دستگاه‌های دست اندر کار از جمله وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیر عامل، نسبت به هماهنگی انجام تمهیدات و اقدامات فوری موارد ذیل را در راه کنترل کرونا ویروس در شهر تهران انجام دهد.

تبصره: علاوه بر اقدامات پیشگیرانه سازمان پسماند نیز مکلف است در تهیه البسه و تجهیزات لازم برای پرسنل خود اقدامات لازم را انجام دهد.  و به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از اعتبارات موارد پیش‌بینی نشده تا سقف ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این برنامه استفاده کند.

دو فوریت این طرح در جلسه علنی شورای شهر تصویب شد.

نظر شما