رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد:

کودکان کار، آسیب‌پذیر برابر کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۲۳:۱۴:۴۳
کد خبر: ۹۶۹۴۲۴
کودکان کار، آسیب‌پذیر برابر کرونا
سیدحسن موسوی چلک به لزوم ورود دولت برای حمایت از کودکان کار جهت مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی است ورود ویروس کرونا به کشور به بحران تبدیل شده اما این روزها قشرهایی که سبک زندگی بهداشتی ندارند بیشتر در معرض آسیب قرار دارند و خود می توانند این بیماری را به دیگران انتقال بدهند. کودکان کار؛ قشری که بیش از همه در معرض هستند و متولیان امر باید فکر اساسی برای حمایت از این افراد داشته باشند.

در شرایط عادی هم  بهداشت زندگی کودکان کار خوب نیست

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، در رابطه با وضعیت کودکان کار در مواجهه با کرونا ویروس گفت: وقتی دوره سلامت به معنای عام و اتفاقی در جامعه اپیدمی می‌شود برای پیشگیری و تسهیل دسترسی به خدمات مورد نیاز، هیچ گروهی نباید فراموش شوند.

او افزود: همچنین با توجه به نوع انتقال ویروس و سرعت انتقال آن یکی از مهم‌ترین استرتژی برای پیشگیری و شناسایی افراد مبتلا افرادی هستند که چتر حمایت و مراقبت اجتماعی و خانواده را نداشته باشند و یکی از این گروه‌ها کودکان کار و خیابان همچنین کارتن خواب‌ها هستند.

موسوی چلک تصریح کرد: معمولا در شرایط عادی هم بهداشت فردی و محیط محل زندگی و کار این افراد خوب نیست.

هشدار برای احتمال ابتلا و انتقال کرونا در برخی گروه‌های جامعه

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: طبیعتا در موضوع این ویروس که به نظر من سبک زندگی بهداشت محور برای پیشگیری از انتقال ویروس تاثیرگذار است گروه‌هایی که ویژگی بهداشتی را ندارند احتمال ابتلایشان بیشتر است و حتی ممکن است انتقال بدهند.

او تصریح کرد: این افراد هر کجا می‌توانند بروند و به این دچار ویروس شوند و یا انتقال بدهند.  سیستمی که مسئولیت آن‌ها را دارد باید با استفاده از کادر درمان در بخش دولتی و غیردولتی آموزش ببینند و برای پیشگیری اقلامی در اختیار این افراد قرار بدهند.

دولت فضایی برای مراقبت از قشر آسیب پذیر مبتلا در نظر بگیرد

موسوی چلک با بیان این که هم شناسایی و آموزش و هم اینکه برای این افراد به هر دلیلی مبتلا شدند باید تمهیدات لازم را در نظر گرفت، گفت: اگر لازم است این افرادی که مبتلا می‌شوند در خیابان رها نشوند و جایی برای مراقبت از این افراد وجود داشته باشد. این‌ها چتر حمایت خانواده برای مراقبت ندارند. حتی اگر خانواده داشته باشند با خانواده کار می‌کنند و خانواده هم شرایط بهتری ندارد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه گروه‌هایی که احتمال خطر در آن‌ها بیشتر است باید مورد توجه قرار بگیرند، بیان کرد: ما در خانه پیشگیری می‌کنیم ولی برای این افراد این چتر نظارت را برای بهداشت و سلامت‌شان مانند خانواده وجود ندارد اگر نگران انتقال هستیم یکی از استرتژی‌ها اولویت‌بندی افراد با ریسک بالا باشد.

سازمان‌های غیر دولتی پای کار هستند، دولت برنامه‌ریزی کند

موسوی چلک تاکید کرد: سازمان‌های غیر دولتی پای کار هستند و دولت هم باید نقش آفرینی داشته باشد. سازمان‌های غیر دولتی با کودکان سر و کار دارند ولی دولت باید برنامه مشخصی برای استفاده از این سازمان‌ها داشته باشد. این‌ها با بچه‌ها کار می‌کنند و خدمات می‌دهند می‌توان از ظرفیت این سازمان‌ها استفاده کنند به شرطی که دولت برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا آماری از ابتلا کودکان کار در ایران به کرونا وجود دارد یا نه؟ گفت: آمارها ضد و نقیض است و هیچکس نمی‌داند چگونه است نکته مهم این است که این بچه‌ها نباید فراموش شوند.

unnamed

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز