در این شهر پسر به دنیا بیاورید جایزه می‌گیرید! + عکس

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۸:۲۰:۲۸
کد خبر: ۹۶۹۶۸۶
در این شهر پسر به دنیا بیاورید جایزه می‌گیرید! + عکس
شهردار یک شهر برای به دنیا آوردن پسر در خانواده ها جایزه ویژه ای گذاشته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از گذشته تا هم اکنون تبعیض جنسیتی در برخی از نقاط جهان وجود داشته است که این دلیلی بر اختلافات شدیدی میان اقشار این جوامع گشته که می تواند نشانگر تفاوت مرد و زن در این جوامع باشد و اهمیت آقایان نسبت به خانم ها بیشتر و بیشتر می شود چرا که آنها دارای قدرت کاری بیشتری می باشند.

اما خوشبختانه چنین دیدگاه مدت طولانی است که از بین رفته و دیگر شاهد چنین دید کاملا اشتباه در هر جامعه ای نیستیم و شاید در تعداد اندک و کوتاه از دنیای اطراف چنین دیدی وجود داشته باشد. روستائی کوچک در جنوب کشور لهستان به نام " Miejsce Odrzańskie " در نزدیک مرز جمهوری چک وجود دارد که برای خانواده ها جایزه های مختلفی را در نظر گرفته است.

این روستا همانند سایر روستاهای جهان نیست و در طی 9 سال گذشته هیچ یک از آنها فرزندی را به دنیا نیاورده اند و جوان ترین فرد این روستا 12 سال سن دارد. اکثر زوج های این روستا به ندرت پسر به دنیا می آورند و هیچ کس اطلاع دقیقی از این موضوع ندارد و بیش از 300 خانم در این روستا وجود دارد.

به همین دلیل شهردار به نام " راجموند فریسچکو " در طی مصاحبه ای با خبرنگاران لهستانی گفت به اولین خانواده ای که پسر به دنیا بیاورد جایزه ای ویژه خواهد داد و رشد سن پیری و همچنین نادر بودن تولد کودکان پسر را یک مشکل اساسی خواند که در آینده ای نه چندان دور می تواند تبدیل به یک دغدغه اصلی شود.

چنین اتفاقی که در طی 12 سال اخیر هیچ نوزادی به دنیا نیامده، می تواند بیانگر مشکلاتی در این خانواده ها باشد که باید حتما بررسی شود و از طرفی ممکن است به دلیل دخترزایی شدید در میان خانواده ها، آنها از زاد و ولد درمانده شده اند و با مراجعه پزشکان متخصص در این زمینه شاید بتوانند با این مشکل کنار بیایند.

نظر شما
پرونده ویژه