رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

از ابتدا موافق محدودیت تردد از قم به تهران بودم/ شهرداری در بحث کرونا خوب عمل کرد

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۱۰:۲۷:۲۵
کد خبر: ۹۷۰۶۶۲
از ابتدا موافق محدودیت تردد از قم به تهران بودم/ شهرداری در بحث کرونا خوب عمل کرد
ناهید خداکرمی با اشاره به اقدامات موثر شهرداری تهران از برخی تصمیمات مدیریتی برای مقابله با کرونا در پایتخت انتقاد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در نشست خبری مجازی که ظهر امروز جمعه برگزار شد گفت: قبل از ورود کرونا ویروس به ایران پیشنهاد دادم برای مقابله با بیماری های واگیر شهرداری بتواند در این زمینه هزینه کند و در بحث بودجه این امر را در نظر گرفتم.

او افزود: همچنین تاکید کردم ردیف های کمک شهرداری به انجمن های مختلف گروه پزشکی را در بر بگیرد که آن زمان پذیرش برای اعضای شورای شهر سخت بود ولی من معتقدم بودم کمک به این انجمن ها میتواند انجام شود تا آن ها به صورت استاندارد هزینه کنند.

خداکرمی اظهار کرد: در شرایط حاضر امیدوارم همه اعضای شورا بدانند بودجه سلامت مهم است و باید تقویت شود. از چهارشنبه صبح که آلودگی کرونا تائید شد و همچنین موارد مشکوکی بستری شدند پس از بررسی های مقدماتی در کمیته سلامت و کمیسیون حمل و نقل نامه ای به حناچی برای پیشگیری از کرونا در تهران نوشتیم که شش بند عملیاتی داشت.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: یکی از آن ها تشکیل کمیته بحران در شهرداری و سپس توجه ویژه به مکان های عمومی بخصوص ایستگاه مترو و کابین های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی و مترو بود و اقدامات ضدعفونی انجام شد. از سوی دیگر دستورالعمل هایی بنا شد تا تهیه شود. خوشبختانه شهرداری با درایت و اقدام فوری در بعد از ظهر پنجشنبه این موارد را برای گروه های مختلف با استفاده از متخصصین تهیه شد.

او گفت: نکته مثبتی که مدیریت شهری تجربه کرد همراهی با وزارت بهداشت و برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با آن ها بود. همچنین مشاهده کردیم در صحن شورا تذکر و تشکری از شهرداری صورت گرفت که با هماهنگی با سایر نهادها مبادی ورودی تهران کنترل شودو مسافرین در دروازه های شهر غربالگری شود و مکانی برای قرنطینه در نظر گرفته شود تا از سرعت انتشار بیماری کم کنیم و این تنها به عهده شهرداری نبود اما خوشبختانه این پیشنهاد مصوب شد و بنا است انجام شود.

خداکرمی با بیان اینکه از ابتدا معتقد به محدودیت تردداز قم به تهران بودم اما ما تصمیم گیرنده نبودیم، افزود: مسئولین گفتند نمی شود و فاجعه حضور بیماران در تهران صورت گرفت که این نشان می دهد ما دچار تعدد در تصمیم گیری هستیم که در مواقه بحران این مشکل باید حل شود و نهادهای مختلف یاد بگیرند در امور سلامت به حرف وزارت بهداشت گوش کنند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: آخرین اقدام کمیته سلامت ارائه لایحه دو فوریتی بود طی آن به شهرداری اجازه دادیم از محل 4 درصد مدیریت بحران برای مقابله با کرونا هزینه کند. به شرکت شهر سالم عنوان شده برای پیشگیری کارکنان شهرداری تمهیدات لازم انجام دهد و حفاظت از سامان سراها تحت کنترل است. پیش بینی قرنطینه سازی افراد مشکوک انجام شده است.

خداکرمی تاکید کرد: یکی از بهترین مدیریت ها را در شهرداری مشاهده کردیم و از این آزمون به خوبی بیرون آمد. مدیریت شهری به تنهایی نمی توانستند این کار را انجام بدهند و همکاری مردم خوب تهران می تواند کمک کننده باشد.

او در رابطه با قرنطینه گفت: کنترل مبادی ورودی عنوان شد که آقای رئیس جمهور موافقت کردند. 

عضو شورای شهر تهران در خصوص کودکان کار گفت: خدمات شهری دستورالعمل های لازم در اختیار پیمانکاران قرار داده و امیدواریم به حداقل برسد. در خصوص جمع آوری کودکان سر چهارراه ها مسئولیتی متوجه شهرداری نیست اما می توان تمهیداتی با کمک ارگان های ذیربط انجام داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز