رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران :

از تردد بی مورد در شهر مگر در موارد ضروری پرهیز شود/ از وسایل نقلیه عمومی در صورت امکان استفاده نکنید

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۱۰:۴۷:۲۱
کد خبر: ۹۷۰۶۶۷
از تردد بی مورد در شهر مگر در موارد ضروری پرهیز شود/ از وسایل نقلیه عمومی در صورت امکان استفاده نکنید
رضا کرمی در خصوص برخی اقدامات برای مقابله با کرونا در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضا کرمی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، در نشست خبری مجازی که ظهر امروز جمعه نهم اسفند ماه برگزار شد گفت: بعد از درخواست وزارت بهداشت از شهرداری برای مقابله با کرونا اولین جلسه در اول اسفند ماه برگزار شد و مسئولین پیشگیری و مقابله با کرونا وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه کردند.

او افزود: در آن جلسه مقرر شد مدیران پیشگیری از بحران، مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و زیباسازی پیشنهاداتی ارائه بدهند و اقداماتی انجام شد و بنا شد تا رابط اصلی شهرداری با وزارت بهداشت در خصوص دستورالعمل های بهداشتی اداره کل سلامت شهرداری باشد.

کرمی تصریح کرد: پیرو این جلسه، جلسه ای دیگر در ساعت 7 و نیم صبح روز شنبه سوم اسفندماه برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران افزود: همچنین جلسات دیگری با مدیران مجموعه‌های مختلف برگزار شد. اقدامات کارگروه مقابله با کرونا این بود که برای اداره سلامت جلسات مشترکی با حضور وزارت بهداشت برای مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، شهروند آتش نشانی، میوه و تره بار و.. به طور جداگانه برگزار شود که به سرعت این کار انجام شد. در این راستا بنا شد تا اداره کل سلامت مسئولیت تهیه محتوای آموزش عمومی را بر عهده داشته باشد.

او ادامه داد: در این خصوص از وزارت بهداشت خواسته شد دستورالعمل سطح بندی کرونا را بررسی کند. همچنین مقرر شد فرمانداری تهران در خصوص اعمال محدودیت در بازار بزرگ تهران و تعطیلی برخی مراکز تصمیماتی اتخاذ کنند و معضلاتی مانند نگهداری معتادین و بی خانمان مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: در خصوص سخنگویی مقرر شد سخنگوی واحد در شهرداری باشد که مرکز روابط عمومی و امور بین الملل است و این مرکز بنا است تا پاسخگوی سریع به شایعات را در دستور کار قرار بدهند.

کرمی افزود: کلیه بخش های زیر مجموعه شهرداری ظرفیت های حداکثر را در اختیار تبلیغات قرار دهد. مقرر شد سازمان بازرسی شهر تهران مسئول نظارت باشد و همه بخش های شهرداری از انجام کارهای سلیقه ای پرهیز کند و جلسات مجازی برگزار شود.

او در رابطه با نظارت بر عملیات ضدعفونی گفت: 6 هزار اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی داریم که حجم زیادی دارد و در روز باید دوبار ضدعفونی شوند. یکبار در ایستگاه ابتدایی و دیگر در ایستگاه انتهایی که حجم زیادی از مواد ضدعفونی لازم است. در روزهای ابتدایی مشکلی نداشتیم اما بعد چند روزی این مواد از دسترس خارج شد که امیدواریم سریع تر تامین شود و از شنبه این کار را انجام دهیم.

کرمی تصریح کرد: بیشترین توصیه این است که از تردد بی مورد در شهر مگر در موارد ضروری پرهیز شود به خصوص در محل های تجمع مانند مترو و اتوبوس خودداری شود. توصیه می کنیم استفاده از این وسایل نشود و اگر مجبور هستید عدم تماس با سطوح و استفاده از دستکش رعایت شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در رابطه با پایش کارمندان شهرداری تهران گفت: شهروندان از کارمندان شهرداری جدا نیستند. کاری که شهرداری انجام می داده است استفاده از تب سنج ها برای ورود و خروج کارکنان بوده است و تا جایی که اطلاع دارم اکثر سازمان ها این کار را انجام می دهند ولی هنوز آمار خاصی نداریم.

او در رابطه با دورکاری کارمندان شهرداری تهران بیان کرد: آیین نامه ای از سوی معاونت برنامه ریزی تهیه شده و در اختیار شهردار قرار گرفته که اوایل هفته آینده اعلام خواهند کرد تا افرادی ککه دچار مشکل هستند و یا زمینه ای برای بیماری دارند می توانند از دور کاری استفاده کنند. ضمن اینکه کارمند کار حساسی در اختیار نداشته باشد با تشخیص رئیس بخش می تواند از مرخصی استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز