این دختر ریه‌اش، دندان دارد! +عکس

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۲۲:۲۰:۲۶
کد خبر: ۹۷۰۸۰۶
این دختر ریه‌اش، دندان دارد! +عکس
پدر و مادر نگران با عجله دختر 9 ساله شان را به بیمارستان بردند تا متوجه واقعیت ماجرا شوند ؛ نتیجه ی عکسبرداری اورژانسی آنها را حیرت زده ساخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بعد از سن 7-8 سالگی کودکان آرام آرام بی دندان شدن را برای مدتی تجربه و به امید داشتن دندان های قویتر و زیباتر دشواری های افتادن دندان هایشان را تحمل می کنند اما اگر این روند طبیعی به یکباره غیرطبیعی شود چه ؟ بله امکان دارد و موارد متفاوتی هم قابل رخداد است ، از در نیامدن برخی از دندان ها و گیر افتادن شان داخل لثه تا مشکل عجیب تر. اتفاقات عجیب و غریب در گوشه کنار دنیا پایانی ندارند و دسترسی به اینترنت ما را از این اتفاقات بیشتر مطلع می کند.

دختربچه ی 9 ساله اهل ترکیه که نامش منتشر نشده است والدینش را دچار نگرانی کرد به این دلیل که او شب زمانی که به خواب میرفت دندان مورد نظر را داخل دهانش داشت اما صبح وقتی بیدار شد اثری از آن دندان نبود ؛ تعجب آور بود ولی اتفاق افتاده بود.

والدینش اطراف رختخواب را به خوبی بررسی کردند اما اثری از دندان نبود برای همین او را نزد پزشک بردند تا متوجه واقعیت ماجرا شوند.

پزشک برای تشخبص دقیق و تبدیل شکش به یقین پیش از بازگو کردن حدسش عکسبرداری را تجویز کرد تا با توجه به نتیجه عکسبرداری علت را دقیق تر تشخیص دهد ؛ نتیجه همانی شد که پزشک حدس میزد و دندان ناپدید شده داخل ریه ی کودک دیده شد.

برای هرکدام از ما تعجب آور است اما حقیقتی است که به گفته ی همین پزشک جان تعدادی کودک را تا به حال گرفته است.

در واقع دندان لق شب هنگامی که کودک خواب بوده از لثه جدا شده و به وسیله ی کودک بلعیده شده بود و وضعیت او هنگام خواب دندان را به سمت مسیر تنفسی و بخشی از ریه اش کشانده است که این موقعیت خطرناک است و در صورتی که فرد متوجه نشود می تواند موجب مرگ شود چراکه مانع از رسیدن اکسیژن به اندازه کافی و مورد نیاز به ریه ها و بدن می شود.

پزشک معالج این دختر میگوید :در بررسی های عملکرد ریه ها متوجه شدم که ریه ی سمت چپ او به صورت طبیعی کار نمیکند بنابراین فورا بعد از عکسبرداری برای خارج کردن دندان از ریه اقدام شد و با نوعی لوله موفق به این کار شیدم و کودک را از خطر نجات دادیم.

نظر شما