شهروندان تهرانی برای گزارش در خصوص کرونا با ۱۳۷ تماس بگیرند

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۳:۵۵:۲۵
کد خبر: ۹۷۱۷۲۷
شهروندان تهرانی برای گزارش در خصوص کرونا با ۱۳۷ تماس بگیرند
زینب نصیری از امکان تماس شهروندان با مرکز 137 برای رصد قسمت های مختلف شهری و انجام کارهای داوطلبانه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری مجازی مدیران شهری تهران با اصحاب رسانه در حال برگزاری است.

رضا کرمی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ابتدای این نشست مجازی که ظهر امروز یکشنبه برگزار شد، گفت: شهرداری باید به طور ویژه وارد بحث مبارزه با کرونا شود از این رو کارها به عهده مدیریت بحران قرار گرفت و بر این اساس جلسه ای با مدیران شهرداری و دادگستری، سازمان پدافند غیر عامل، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، اورژانس و سایر ارگان های مرتبط برگزار شد.

او افزود: بعد از ورود جدی شهرداری در شهر تهران آمادگی برای مقابله با کرونا نسبت به قبل آن بیشتر و تمام امکانات شهرداری وارد این موضوع شد.

کرمی با اشاره به اینکه شهردار تهران حکم مقابله با کرونا را بر عهده سازمان مدیریت بحران قرار گرفت، گفت: بر این اساس چندین کارگروه تشکیل و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده است.

در ادامه  زینب نصیری، مدیر کل سلامت در این نشست خبری با اشاره به برخی اقدامات شهرداری تهران گفت: قبل از اینکه احتمال ورود کرونا به شهر تهران می رفت، بحث آموزش را در مدارس و مساجد و خانه های سلامت شروع کردیم که اقدام به موقعی بود و بر این اساس بخش قابل توجهی از شهروندان آموزش داده شدند و به صورت غیر حضوری در بدنه شهرداری این آموزش ها انجام و پکیج های آموزشی ارائه شد.

او افزود: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که رقم خورد تعامل با وزارت بهداشت بود و شهرداری تهران به واسطه گستردگی که دارد هماهنگی هایی انجام داد و 15 شیوه نامه ویژه مراکز شهرداری تهران احصا شد. از این رو پروتکل هایی برای گرمخانه، مترو، اتوبوس، تاکسی، بوستان هاو مبلمان شهری نوشته شد.

نصیری با اشاره به تولید محتوا برای شهروندان و کارکنان قسمت های مختلف در شهرداری تهران بیان کرد: محتوا های مقابله با کرونا در اختیار شهروندان و سازمان ها قرار گرفت. از امروز هم در سامانه 137 پاسخگوی شهروندان در خصوص ویروس کرونا خواهد بود. از این رو اگر شهروندان می خواهند کار داوطلبانه ای داشته باشند و اهدایی داشته باشند به 137  تماس بگیرند و مردم هم می توانند از این طریق بر بخش های مختلف شهرداری تهران نظارت داشته باشند.

نظر شما