رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران:

همه ۶۰۰۰ هزار تن زباله تهران دفن می شوند/ تفکیک زباله در تهران ممنوع شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۴:۳۸:۰۰
کد خبر: ۹۷۱۷۵۹
همه ۶۰۰۰ هزار تن زباله تهران دفن می شوند/ تفکیک زباله در تهران ممنوع شد
صدرالدین علیپور با اشاره به 6000 تن زباله ای که در تهران به صورت روزانه تولید می شود از عدم تفکیک آن و دفن همه این مقدار زباله خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ صدرالدین علیپور، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری مجازی در رابطه با راه های مقابله با انتقال ویروس کرونا گفت: در حوزه خدمات شهری سیستم کارگران را مجهز کردیم تا از حداکثر امکانات مراقبتی برخوردار باشند و با شهرداری های مناطق هماهنگی کردیم چرا که پاک بانان ما بیشترین مواجهه را دارند و به دستکش و ماسک مجهز شدند.

او افزود: در رابطه با پسماند خشک و تفکیک ها هم پیگیر پروتکل وزارت بهداشت بودیم و دستورالعمل جدیدی ندادند و مروری در فعالیت های چین داشتیم در این رابطه تفکیک پسماندها صورت نمی گیرد چرا که امکان عفونی شدن آن ها وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در این رابطه ما پیشگام شدیم و ظرف امروز و فردا دیگر بحث تفکیک مخازن را نخواهیم داشت اما با سیاستی که اتخاذ شد قرار بر این است که قراردادهای پیمانکاران تمدید شود و تفکیک پسماند خشک به صورت کلی ممنوع شود و همه دفن شود.

علیپور با اشاره به اینکه دفن 6000 تن زباله کار سنگینی است، بیان کرد: ریسک نکردیم و امن ترین کار را انجام می دهیم. مناطق برخی فعالیت ها را انجام می دهند. در رابطه با پسماند پزشکی ناوگان را افزایش بدهیم و برای پسماند کرونا قسمت جداگانه ای در نظر گرفتیم و پیگیر هستیم اگر این روند ادامه داشت قسمتی از فاز زباله سوز را تغییر بدهیم تا بتوانیم زباله های پزشکی را بسوزانیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شهروندان دستکش و ماسک ها و زباله های مشکوک خود را در سطح خیابان رها نکنند چرا که پاکبانان ما با آن مواجه هستند و ریسک بیماری نباید افزایش پیدا کند.

نظر شما