رئیس سازمان اورژانس کشور :

از اعضای خانواده افراد مشکوک به کرونا آزمایش گرفته می‌شود/ نیازمندی اورژانس کشور به ۱۵ هزار نیرو

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۵:۳۸:۲۲
کد خبر: ۹۷۱۸۱۹
از اعضای خانواده افراد مشکوک به کرونا آزمایش گرفته می‌شود/ نیازمندی اورژانس کشور به ۱۵ هزار نیرو
کولیوند گفت: هر فردی که مشکوک به ویروس کرونا باشد اعضای خانواده او نیز به مراکز درمانی منتقل می‌شوند و تحت آزمایش‌های مربوطه قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، در پاسخ به این سوال که آیا خانواده افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس کووید 19 هستند تحت مراقبت یا بستری قرار می گیرند یا خیر؟ گفت: هر فردی که مشکوک به ویروس کرونا باشد اعضای خانواده او نیز به مراکز درمانی منتقل می‌شوند و تحت آزمایش‌های مربوطه قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: از روز شیوع این بیماری در کشور سازمان اورژانس عملیات ویژه خود را در قالب ۵۰ تیم تخصصی جهت پیشگیری از کرونا در حالت آماده‌باش قرار داده است. اما در حال حاضر اورژانس، ۱۵ هزار نیرو نیاز دارد تا بتواند شرایط فعلی خدمات رسانی را حفظ کند.

کولیوند در پاسخ به این سوال که اقدام نیروهای امدادی پس از مواجه با بیماران چگونه است؟ توضیح داد: تیم‌های عملیاتی به محض اعزام به محل، پس از مشاهده افراد مبتلا به کرونا ویروس نسبت به ضدعفونی فرد اقدام و سریع او را به مراکز درمانی که برای این منظور اختصاص داده شده است، اقدام می‌کنند. البته 80 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا به صورت سرپایی درمان می‌شوند و 20 درصد ممکن است که نیاز به انتقال به مراکز درمانی داشته باشند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تعداد تماس‌های روزانه به این مرکز را بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تماس عنوان کرد و گفت: این شماره‌ها پاسخگویی‌هایی صرفا در خصوص کرونا دارد.

او در پاسخ به این مورد که آیا آمبولانس‌های مربوط به بیماران کووید 19 با سایر بیماران از هم تفکیک شده‌اند؟ بیان کرد: بله، آمبولانس‌های ویژه و تیم عملیاتی مشخص برای این بیماران اختصاص داده شده است.

کولیوند در پایان تصریح کرد: هموطنان عزیز مطمئن باشند هیچ تلفنی بدون پاسخ نمی‌ماند و مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل یا داشتن سوال با شماره ۱۱۵ تماس گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز