۱۵ روش برای تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۳:۰۲:۴۱
کد خبر: ۹۷۲۰۹۳
۱۵ روش برای تشخیص عطر تقلبی از عطر اصلی
تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی کار سختی نیست . با بالا رفتن قیمت عطرهای اصلی جای شک باقی نمی ماند که شما در خرید عطر بیشتر دقت کنید و تمام فاکتورهای اصلی بودن یک عطر را بررسی کنید .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  در کشور ما ایران به دلیل وجود نداشتن قانون کپی رایت واردات انواع عطرهای اصلی و تقلبی وجود دارد و این هنر و ریز بینی شماست که بتوانید عطری که خریداری کردید را , با تکنیکهایی که در ادامه خواهیم گفت تشخیص دهید اصلی است یا فروشنده حقیقت را به شما نگفته و عطر تقلبی است .

پول علف خرس نیست که بخواهید آن را برای اجناس تقلبی به جای اصل خرج کنید , پس مراقب فروشنده های سود جو باشید .

 خوب حالا سوال اینجاست که چطور میشه تشخیص داد یک عطر اصل هست یا تقلبی؟

اولین مساله و مهمترین مساله در تشخیص عطر اصل از تقلبی این می‌باشد که خود شخص عطر اصلی رو دیده یا قبلا استفاده کرده باشد تا بتواند با مقایسه دیده ها و داشته ها تشخیص درستی بدهد.البته شایان ذکر است که کسانیکه که تا حالا عطر اصل نداشتند و یا اصلا ندیده‌اند و بار اول قصد خرید عطر را دارند هم می‌توانند با رعایت یک سری نکات خاص درصد ریسک خرید بد رو پایین بیاورند.

 1- اولین و مهمترین گزینه برای خرید اصل این است که از فروشنده ی قابل اعتماد و منصف خرید کنید .

باید از فروشنده ای قابل اعتماد و مطمئن خرید کنید. دست فروشی که مارک های مختلف عطر را به قیمت 35-40 هزار تومان می فروشد، فروشنده ی مطمئنی نیست.

در این زمینه به تجربه ی دوستان نیز می توانید اعتماد کنید و مشورت بگیرید.با خرید کردن از یک فروشنده معتبر تا حدود زیادی می توانید از خرید عطرهای تقلبی اجتناب کنید.

تشخیص عطر اصلی از تقلبی

بازارهای فروش متنوعی برای عطر و ادکلن ها وجود دارد از بوتیک های لوازم آرایشی گرفته تا فروشگاه های اختصاصی عطر و مهم است که مزایا و معایب خرید از هر کدام از آن ها را بدانید.

فروشگاه ها همیشه امن ترین جا برای خرید عطر ادکلن ها هستند چرا که قادر هستید از نزدیک بسته بندی بطری ها را بررسی کنید و در صورت نیاز از مغازه دار سوال های تان را بپرسید.

مزیت فروشگاه های فیزیکی این است که مکان ثابتی دارند و اگر متوجه شدید که عطرتان تقلبی است می توانید آن را پس دهید. توجه داشته باشید که اگر از بازارهای روز که مغازه داران جای ثابتی ندارند و نیز از دست فروش ها خرید کنید در پس دادن عطر تقلبی دچار مشکل می شوید.

2- اگر از فروشگاههای اینترنتی خرید می کنید خوب دقت کنید آن فروشگاه نماد اعتماد داشته باشد.

تا جایی که امکان دارد عطر را از فروشگاهای معتبر سطح شهر خریداری کنید و اگر تصمیم به خرید اینترنتی دارید حتما از فروشگاههای صاحب نام و برند در ایران که سالهاست در زمینه ی فروش لوازم آرایش فعالیت می کنند خرید خود را انجام دهید .

برای خرید از فروشگاههای اینترنتی حتما و حتما به نماد اعتماد و تعداد ستاره های آن فروشگاه اینترنتی دقت کنید . این نماد نشان دهنده ی اصالت و کیفیت اجناس آن فروشگاه در بستر اینترنت است .

تشخیص عطر تقلبی

یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی می باشد. در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.

ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی به‌خصوص خواهد بود. به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.

3 - مراقب باشید عطرهای وارداتی دارای برچسب اصالت و سلامت سازمان غذا و دارو باشند.

اگر عطری که از داخل کشور خریداری کردید و وارداتی باشد , این برچسب زرد رنگ با کدهای نوشته شده روی آن را نداشت یعنی این کالا قاچاق وارد کشور شده است ولی اگر این برچسب را داشت یعنی مجوز اصالت و سلامت وزارت بهداشت را دارد و با مطالعه ی این لینک شما می توانید خیلی واضح تر با برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور و اصلی بودن یک کالا بیشتر آشنا شوید.

البته این نکته اهمیت زیادی دارد که باور دیگری وجود دارد و آن این است که عطری اصل میباشد که دارای لیبل وزارت بهداشت باشد، این مساله تصور اشتباهی است ، چرا که خیلی از عطرها هستند که به صورت مسافری و پروازی به داخل کشور می آیند ولی ارجینال هستند تفاوت عطر لیبل دار و بدون لیبل تنها در قیمت آن است و قاعدتا عطر لیبل دار گرانتر است.

بطور مثال برند Chanel کلا دارای لیبل نمیباشد و همه ی عطرهای آن بدون لیبل در بازار موجود میباشد.

اما سوال مهم: اگر دیدیم که عطری لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم دارد آیا از اصل بودن آن مطمئن باشیم؟

پاسخ: بله ، اگر عطری درای لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم باشد 100% ارجینال میباشد.مگر اینکه کدهای روی برچسب با داخل سایت یکی نباشد . این لینک را بخوانید .

چه عطری فیک است؟

4- در فروشگاههای اینترنتی حواستان به نوشته ها و شعارهایی که به در و دیوار سایت نوشته اند باشید .

وقتی می خواهید از فروشگاه چه فروشگاههای سطح شهر چه فروشگاههای اینترنتی خرید کنید هرگز گول شعارهای اینچنینی را نخورید :

    مشتری گرامی جهت رضایت و اعتماد بیشتر ،شما تا 7 روز امکان بازگشت کالای خریداری کرده را دارا می باشید.

    این فروشگاه اصل بودن تمامی محصولات خود را تضمین می‌نماید.

    اعتبار و سابقه طولانی مدت این فروشگاه در بالاترین سطح فروش اینترنتی ادکلن در کشور، بزرگترین نقطه قابل اتکا در اعتماد شما به اصالت محصولات این فروشگاه می‌باشد.

    در صورت وجود هر گونه اعتراض یا ابهام نسبت به محصول خریداری شده با فروشگاه تماس بگیرید تا مشکل شما توسط بخش پشتیبانی فروشگاه پیگیری شود.

تمام این نوشته ها همه شعار هستند و وقتی عطر تقلبی به دست شما می رسد و کارشناسان هم تایید می کنند که عطر فیک است و با فروشگاه تماس میگیریم متاسفانه با یکسری توجیح های خنده داری طرف می شویم که متوجه می شویم تمام این ها , شعاری بیش نیست و پولتان رفته و عطر را مرجوع نمی کنند .

و پیگیری این قضیه از طریق مراجع قانونی آنقدر وقت گیر است که شما قید شکایت را هم می زنید .

5 - تشخیص عطر اصلی از عطر تقلبی بوسیله ی شیشه ی عطر

با توجه به شفافیت نوشته ی روی شیشه , شیشه ی عطر به صورت منحصر به فرد طراحی شده تا کپی کردن آن سخت باشد. اندازه، شکل بطری و ضخامت و شفافیت شیشه را بررسی کنید. درب بطری باید به خوبی و بدون مشکل بسته شود. به یاد داشته باشید کارخانه های عطر در ساخت بطری عطر صرفه جویی نمی کنند. اگر تا حدودی پلاستیکی و یا ارزان به نظر می آید، در تقلبی بودن آن شک نکنید.

همچنین به کف بطری و اسپری آن خوب دقت کنید تمام اینها فاکتورهایی هستند که سازندگان اورجینال عطر برای ساخت و طراحی آن وسواس زیادی به خرج می دهند . درب شیشه ی عطرهای تقلبی کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی میباسد و اگر ناخن خود را بر روی آن بکشید رنگ آن میریزد . سطح شیشه سیقلی , صاف و یکدست نیست .

6- قیمت عطر باید با نمونه ی مشابه آن در سایتهای خارجی و سایتهای معتبر داخلی معقول باشد.

اگر عطری با نصف قیمت یا سه چهارم قیمت عطر اصلی پیدا کردید، در تقلبی بودن آن شک نکنید. این روزها تقلبی بودن هم درجه بندی دارد. حتی مارک تقلبی وجود دارد که از کارخانه ی اصلی مجوز دارد! بنابراین هنگام خرید دقت کنید و ترجیحا با کسی که در این زمینه تجربه دارد برای خرید بروید. به خاطر داشته باشید عطر با کیفیت خوب به قیمت ارزان فروخته نمی شود.

7 - اندازه ی عطر باید کامل و پُر باشد

توجه به مقدار عطر و جنس شیشه و چک کردن اندازه ی مایع داخل بطری ضروری است. شیشه باید پر و مایع آن باید شفاف باشد.

8 - تشخیص عطر اصل از تقلبی با تحقیق قبل از خرید

وب سایت تولیدکننده عطر را چک کنید تا ببینید آن ها اطلاعات کافی در زمینه بسته بندی، بطری و جای بارکد عطر ارائه کرده اند یا نه. به علاوه می توانید در فروشگاه های معتبر بطری و نحوه سلفون کشی عطر مورد نظرتان را مشاهده کنید تا وقتی که آن را به صورت اینترنتی از فروشگاه آنلاینی خریداری کردید بدانید با چه نوع بسته بندی مواجه خواهید شد.

9 - بوی عطر و رایحه ی عطر باید نت های شرح داده شده در مشخصات عطر را داشته باشد و ماندگار باشد

اگر عطر تقلبی خریده باشید، عطر آن به سرعت می پرد زیرا بخش عمده ای از عطر تقلبی الکل است. با استفاده ی یک سوم اول عطر تقلبی، عطر آن تمام می شود و الکل آن باقی می ماند. در ضمن عطرهای تقلبی، بوی عطر واقعی را ندارند. شما می توانید آن را با مقایسه ی بوی اشانتیون واقعی یا تسترهای فروشنده مقایسه کنید.

بوی عطر ادکلن های اصل، پیچیده و پررمز و راز است در حالی که بو و رایحه به سختی می تواند اعتبار عطر را بسنجد اما آن هایی که بوی عطر مورد نظرشان را می شناسند می توانند با بوییدن آن متوجه تقلبی یا اصل بودن شوند.

نکته: باوری که به غلط در بین مردم افتاده این است که عطر اصل عطری است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و حداقل یک یا دو روز روی بدن شما می ماند که متاسفانه اصلا چنین چیزی صحت ندارد.

 

10 -تشخیص عطر اصل از تقلبی با چک کردن بسته بندی عطر ادکلن

عطر ادکلن های اصل و معتبر معمولا سلفون محکمی به دورشان پیچیده شده است. ببینید که آیا قسمتی از سلفون در اطراف بسته بندی عطر شل یا آزاد است. سلفون درست نپیچیده شده نشانه ای از عطر تقلبی است.

11 - رنگ مایع عطر و ادکلن های تقلبی با نسخه های اصلی شان متفاوت تر است .

اگر رنگ مایع داخل شیشه مشخص باشد می توانید به تفاوتهای بین دو عطر اصلی و عطر تقلبی بیشتر پی ببرید اصولا رنگ عطر اصلی رنگی ملیح و زلال است در صورتی که عطر تقلبی رنگی تیره تر از عطر اصلی است .

12 - عطر و ادکلن خود را تست کنید

شما باید تنها زمانی عطر و ادکلن را تست کنید که قبل از آن به دقت بسته بندی و مشخصات بوی آن را تجزیه تحلیل کرده اید. هشیار باشید که عطرهای تقلبی اغلب می توانند باعث واکنش های آلرژیک، خارش یا جوش روی پوست تان شوند.

زمانی که به طور کامل عطر ادکلن خود را از جنبه های مختلف بررسی کردید، آن را روی پوست خود اسپری کنید سپس توجه کنید که در طول روز بوی آن چگونه تغییر می کند.

اگر آن یک عطر ادکلن اورجینال و با بوی پیچیده باشد، آن گاه باید متوجه کاهش تدریجی رایحه های آغازین و ظاهر شدن شدن رایحه های میانی و پایانی که به آرامی رایحه های خود را در طول روز آشکار می کنند شوید. عطرهای تقلبی و ارزان قیمت اغلب رایحه شان را تا حداکثر چند ساعت می توانند حفظ کنند(۲-۳ ساعت).

13 - بدانید که چه نوت هایی در عطر ادکلن مورد نظر وجود دارند

زمانی که قبل از خرید در حال تحقیق بر روی عطر ادکلن خود هستید مشخصات عطرها و نوت های آن ها را از سایت های معتبری بخوانید. نوت های هر عطر و ادکلن به دقت درج شده است. باید بدانید که عطرتان رایحه تک نتی یا بوی پیچیده دارد. عطرهای تک نوتی شامل تنها نوت های آغازین می شوند و بنابراین فقدان نوت های میانی و پایانی همیشه نشانگر تقلبی بودن نیست.

هنگام بررسی اعتبار و اصالت عطر ادکلن های تک نوتی توجه کنید که آیا بوی آن غیر عادی و عجیب است یا نه و این که آیا با نوت های نوشته شده در توضیحات محصول لیست شده در سایت های تولید کننده مطابقت می کند یا نه. برای مثال اگر رایحه یاس را می شناسید و عطر مورد نظرتان دارای رایحه یاس می باشد آیا آن را تشخیص می دهید. از دیگر راه های تشخیص عطر اصل از تقلبی می باشد.

14 - بوی الکل و افزودنیهای غیر استاندارد و حال به هم زن در عطرهای تقلبی

معمولا عطرهای تقلبی بوی الکل میدهند، بزرگترین و بدترین عیب یک کمپانی عطر سازی این است که از عطر آن کمپانی بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ میباشد، پس هرگاه از بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.

15-نوشته عربی

به هیچ وجه نوشته عربی روی عطرها دلیلی بر تقلبی بودن عطرها نیست و متاسفانه این یک باور غلطی است که بین عده ای رایج شده است، زبان عربی یک زبان زنده بین المللی است که بر روی اکثر محصولات صادراتی چاپ می‌شود

 

در هنگام خرید حتما به نکات بالا توجه داشته باشید که سلفون، جعبه، درب شیشه و خود شیشه بهترین روش برای تشخیص عطر اصل از تقلبی میباشد.اگر عطر مورد نظر را قبلا داشته اید و استفاده کرده اید کار ساده تری دارید چرا که با تست کردن آن و کمی دقت میتوانید تفاوت را تشخیص دهید.از فروشگاههای معتبر خریداری کنید و حتما پس از خرید، فاکتور با مهر فروشگاه دریافت نمایید.

 

نظر شما